شناسهٔ خبر: 32391928 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار اسد و معاون نخست وزیر روسیه؛

موانع اجرای توافقنامه های دمشق - مسکو بررسی شد

دمشق - ایرنا - «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه امروز (شنبه) در دیدار «یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه در دمشق، در خصوص اجرای توافقنامه های دو کشور و گسترش سطح همکاری ها با وی گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، بررسی توافقنامه های پیشین دو کشور به ویژه در حوزه های انرژی، صنعت و افزایش مبادلات تجاری، از مهم ترین محورهای دیدار اسد و بوریسوف بود.
بوریسوف که ریاست طرف روسی کمیته همکاری های مشترک میان دو کشور را نیز برعهده دارد در این دیدار گزارشی از مراحل اجرای توافقنامه های مسکو و دمشق ارائه کرد.
وی همچنین توضیحاتی درباره برخی موانع موجود در تعدادی از پروژه ها ارائه و ابراز امیدواری کرد که گام های مشترک دو کشور نیروی تازه ای به روابط میان روسیه و سوریه وارد کند.
معاون نخست وزیر روسیه با اشاره به عزم مسکو برای حمایت از سوریه در جنگ با تروریسم و تلاش برای بازسازی و بازگشت امنیت و ثبات به این کشور خاطر نشان کرد، موضع مسکو در خصوص دمشق همواره ثابت بوده و روسیه در شرایط سخت ناشی از تروریسم و جنگ اقتصادی پیوسته در کنار ملت سوریه ایستاده است.
رییس جمهوری سوریه نیز ضمن تاکید بر گسترش همکاری ها میان دمشق و مسکو، خواستار بررسی تمامی راهکارهای موجود، عملیاتی شدن آنها و رفع موانع پیش رو شد.

** تاکید بر همسطح شدن روابط اقتصادی و سیاسی
«ولید معلم» وزیر امورخارجه سوریه نیز در دیدار بوریسوف راه های توسعه همکاری میان دمشق و مسکو را در چارچوب دستور کار پیشین کمیته مشترک روسیه و سوریه که اواخر سال گذشته میلادی در دمشق برگزار شد، مورد گفت و گو قرار داد.
دو طرف همچنین بر اهمیت افزایش سطح همکاری های اقتصادی همگام با سطح روابط سیاسی و نظامی تاکید کردند.
روز گذشته نیز بشار اسد رییس جمهوری سوریه با الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و هیات همراه دیدار و گفت و گو کرد.
هر دو طرف در این دیدار جدول برنامه های نشست پیش رو در آستانه را که قرار است روز پنج اردیبهشت (25 آوریل) برگزار شود، مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
در دسامبر سال 2018 در نشست کمیسیون همکاری های اقتصادی و بازرگانی روسیه و سوریه چندین قرارداد همکاری در زمینه اکتشاف و استخراج نفت و گاز و توسعه همکاری های بازرگانی امضا شد.
مقام های روسیه اعلام کرده اند که در دور جدید بازسازی سوریه، روسیه نقش برجسته ای ایفا می کند و همکاری های دو کشور گسترش خواهد یافت.
خاورم*9469*1436**شبس**1613

برچسب‌ها:

نظر شما