شناسهٔ خبر: 32391870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشته سمپاد مهارتی در البرز راه اندازی شد

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد: برای اولین بار رشته سمپاد مهارتی در دبیرستان های فرزانگان و شهید سلطانی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج راه اندازی و دانش آموز می پذیرد.

صاحب‌خبر -

سالار قاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: پذیرش دانش آموزان در رشته های فتوگرافیک و شبکه و نرم افراز از طریق آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان استان البرز انجام می شود.
وی تصریح کرد: دانش آموزان دختر در رشته فتوگرافیک و دانش آموزان پسر در رشته شبکه و نرم افزار می توانند در دوره دوم متوسطه ادامه تحصیل دهند.
قاسمی با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام دانش آموزان در سمپاد مهارتی تا دوم اردیبهشت ماه 98 در این استان تمدید شده است، یادآورشد: دانش آموزانی که علاقه مند به این 2 رشته مهارتی هستند می توانند از طریق مدارس محل تحصیل خود در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز اقدام کنند.
قاسمی ادامه داد: دانش آموزانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در شاخه نظری در رشته های ریاضی، تجربی و انسانی هستند هم فقط تا دوم اردیبهشت ماه فرصت نام نویسی دارند.
وی تاکید کرد: دانش آموزان که در سمپاد مهارتی دوره دوم متوسطه ادامه تحصیل می دهند می توانند در کنار مواد درسی تئوری آموزشی به صورت عملی و کارگاهی در رشته های فتوگرافیک و شبکه و نرم افزار مهارت تخصصی ببینند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد که چهار هزار و 600 دانش آموز آن در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می کنند.
2819/ 6155

نظر شما