شناسهٔ خبر: 32391812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی

هشدار هواشناسی درباره وقوع رواناب و کاهش دما

خبرگزاری صداوسیما

هواشناسی خراسان جنوبی درباره وزش باد شدید، کاهش کیفیت هوا، وقوع رواناب و کاهش محسوس دمای هوا در اواسط این هفته هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما مرکز خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی استان گفت: براساس اخطاریه جوی صادر شدههشدار هواشناسی درباره وقوع رواناب و کاهش دما و مطابق با آخرین الگوی نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از روز دوشنبه تا چهارشنبه این هفته سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا و همچنین اختلال در ترددهای جاده ای خواهد شد.

خانم زارعی افزود:  با توجه به ماهیت رگباری بودن بارشها و رطوبت منطقه، رگبار و رعد و برق، احتمالا سبب ایجاد رواناب و آبگرفتگی در نقاط مستعد استان می شود، ضمن اینکه برخورد صاعقه هم در این مدت قابل پیش بینی است.

وی از کاهش  10 تا 15 درجه ای دمای هوا به طور میانگین در  روزهای چهارشنبه تا صبح پنج شنبه هم خبرداد و گفت: کاهش قابل ملاحظه دما سبب وقوع یخبندان شبانه در مناطق سردسیر و کوهستانی و بوِیژه در شهرستانهای سربیشه ،قائن و درمیان خواهد شد، بنابراین احتمال سرمازدگی محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست که به کشاورزان توصیه  می شود برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از سرما تمهیدات لازم را بیاندیشند.

 

نظر شما