شناسهٔ خبر: 32391775 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

بازداشت یکی دیگر از طرفداران افراطی ترامپ

پلیس آمریکا از بازداشت یکی دیگر از طرفداران افراطی «دونالد ترامپ» به اتهام تهدید به قتل نمایندگان مسلمان کنگره آمریکا خبر داده است.

صاحب‌خبر -

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش الجزیره، یک مرد اهل فلوریدا دیروز (جمعه) به اتهام ارسال پیام‌های نژادپرستانه و اسلام هراسانه و تهدید به مرگ در صندون پیام‌های صوتی چندین نفر از اعضای دموکرات کنگره آمریکا دستگیر شده است.

این مرد 49 ساله که «جان کلِس» نام دارد، متهم است که برای «اریک سوالول» نماینده کالیفرنیا، «رشیده طلیب» نماینده دیترویت و «کوری بوکر» سناتور نیوجرسی، در صندوق‌های دریافت پیام‌های صوتی دفاترشان، پیام حاوی تهدید به قتل گذاشته بود. این فرد همچنین در این پیام‌ها، انزجار خود را از «ایلهان عمر» نماینده مسلمان و محجبه ایالت «مینه‌سوتا» در کنگره آمریکا ابراز کرده بود.

رشیده طلیب و ایلهان عمر نخستین زنان مسلمانی هستند که به کنگره آمریکا راه یافته‌‌اند. بوکر، سناتور نیوجرسی هم یک آمریکایی-آفریقایی است و اریک سوالول نیز سعی دارد تا به عنوان نماینده حزب دموکرات در انتخابات 2020 آمریکا شرکت کند.

فرد بازداشت شده در پیام صوتی خود برای بوکر گفته بود، «شما مقامات دولتی در تابوتی که به آن تعلق دارید، قرار خواهید گرفت» که کنایه از تهدید به قتل وی است.

رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که کلِس قبلا حمایت خود را از اقدام فرد سفیدپوستی که با خودرو عده ای را زیر گرفته بود، اعلام کرده بود.

این فرد به درون جمعیت معترضان به راهپیمایی موسوم به «اتحاد راست 2017» که یک راهپیمایی مسلحانه از جانب برترپنداران نژاد سفید در آمریکا بود، حمله کرد و یک نفر را کشت.

ایلهان عمر که یک آمریکایی-سومالیایی است قبلا هم مورد تعرضات نژادپرستانه این فرد بواسطه اظهارات منتسب به این نماینده مسلمان کنگره آمریکا درباره حملات تروریستی یازده سپتامبر که بعدا هم عمر و هم دیگر مقامات ارشد حزب دموکرات آن را رد کردند، قرار گرفته بود.

به گزارش فارس، بنابر اعلام رسانه ها کلِس که ظاهرا در پیام‌هایش از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کرده، به سیاستمداران این کشور هشدار داده که انتقاد از رئیس‌جمهور آمریکا را متوقف کنند.

پیش از این هم یکی دیگر از طرفداران افراطی رئیس‌جمهور آمریکا به اتهام تهدید برای قتل ایلهان عمر بازداشت شده بود که بعدا ماموران تحقیق درباره این پرونده اعلام کردند که در خانه این مردم آمریکایی اهل نیویورک که نماینده کنگره را تهدید به قتل کرده، یک تفنگ ساچمه‌ای و یک سلاح خودکار با کالیبر ۲۲ میلیمتری پیدا کردند.

نظر شما