شناسهٔ خبر: 32391750 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه ؛

ایران در جنگ اقتصادی نیز کنار سوریه خواهد بود

دمشق- ایرنا- عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در جنگ اقتصادی نیز در کنار سوریه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیر خجسته روز شنبه در دیدار با نجدت انزور معاون مجلس سوریه در دمشق ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی سوریه و پیروزی این کشور بر استعمارگران فرانسوی خاطر نشان کرد که رفت و آمدهای هیات های ایرانی به سوریه نشانگر روابط دوستانه عمیق با این کشور است و این روابط در مقطع کنونی نیز که سوریه درگیر جنگ اقتصادی است ، ادامه خواهد داشت.
خجسته با اشاره به این که این رفت و آمدها همچنین نشانه حساسیت و حمایت های ما از سوریه در مقاطع مختلف است ، تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران با وجود مسایل و مشکلات ناشی از تحریم ها و فشارهای امریکا و ایادی آن علیه ایران تا آخر در کنار سوریه خواهد بود.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دولت و ملت ایران تا پیروزی کامل سوریه در کنار آن خواهد بود، تصریح کرد، تحرکات اخیر در منطقه و کشورهای مختلف نظیر سودان و لیبی برای حاشیه بردن موضوع فلسطین در منطقه است.
خجسته خاطر نشان کرد، با توجه به تحرکات اخیر امریکا در ارتباط با طرح معامله قرن باید با هوشیاری و آگاهی اجازه ندهیم تا چنین اتفاقی در منطقه بیفتد و در این ارتباط از همه ظرفیت های داخلی ، منطقه ای و جهانی مانند تحرک در پارلمان های جهان استفاده کنیم.
وی بااشاره به اقدام امریکا در تروریست خواند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مصوبات مجلس در حمایت از سپاه چنین اقدامی را از سوی امریکا به خاطر شکست های آن در منطقه به خصوص سوریه و عراق خواند.
عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه تاکید کرد، امروز امریکا با وجود هزینه 7 تریلیون دلاری خود مخفیانه به عراق سفر می کنند و این بیانگر وحشت آنان است.
انزور معاون پارلمان سوریه نیز در دیدار با هیات پارلمانی ایران گفت: سوریه امروز بعد از پایان جنگ سخت نظامی با تروریست ها و دشمنان خود وارد جنگ اقتصادی شده است .
وی با تقدیر و قدردانی از کمک های جمهوری اسلامی ایران به ملت و دولت سوریه در جریان بحران 9 ساله در این کشور و جنگ ابراز امیدواری کرد که ایران در این مرحله نیز در کنار سوریه حضور داشته و حامی مردم و دولت این کشور باشد.
معاون پارلمان سوریه در ادامه از حمایت های مقام معظم رهبری از ملت و دولت سوریه در سال های اخیر تشکر و قدردانی کرد.
حمیدرضا حاجی بابایی عضو دیگر گروه پارلمانی ایران در سفر به سوریه نیز در این دیدار پیوند بین ایران و سوریه را ناگسستنی و دایم خواند و گفت ، امروز رهبر معظم انقلاب حامی ارتباط و پیوند بین ایران و سوریه هستند و این به منزله آن است که کل نظام جمهوری اسلامی ایران حامی و پشتیبان دولت و ملت سوریه است.
وی خاطر نشان کرد، حضور جوانان ایرانی در جنگ سوریه و مقابله آنان با تروریست ها ریشه در اعتقادات عمیق و روابط گسترده دو کشور است .
نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت که تروریست خواندن سپاه از سوی امریکا به خاطر حضور موفق آن و شکست دادن تروریست ها در سوریه و عراق است و این اقدام امریکا باعث اتحاد بیشتر ملت ایران و افزایش محبوبیت سپاه شد.
در این دیدار نمایندگان مجلس سوریه نیز در اظهاراتی خاطر نشان کردند که کشورهای فاقد فرهنگ و تاریخ همواره ملت های متمدن و دارای تاریخ را مورد هجمه قرار داده و قصد دارند تا فرهنگ و تمدن آنان را نابود کنند.
آنان خاطر نشان کردند : ملت و دولت سوریه برای جوانان ایرانی که در این کشور با تروریست ها مبارزه کردند احترام خاصی قائل هستند و همه کشورهای مغرض باید بدانند که روابط بین ایران و سوریه بر خلاف تبلغات آنان در کمال احترام به حاکمیت های دو کشور است.
هیات پارلمانی ایران جمعه شب وارد دمشق شد و از سوی راغب الحسین نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران، جواد ترک آبادی سفیر کشورمان و جمعی از نمایندگان مجلس سوریه مورد استقبال قرار گرفت.
هیات پارلمانی ایران در مدت سه روز اقامت در سوریه اعضای گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران و اعضای کمیته امور عربی و خارجی مجلس سوریه دیدار و گفت وگو خواهند کرد.
دیدار با فیصل مقداد جانشین وزیر خارجه سوریه آخرین برنامه هیات پارلمانی در روز یکشنبه و قبل از ترک سوریه خواهد بود.
ریاست این هیات را که متشکل از چهار نماینده مجلس هستند، خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه برعهده دارد.
حسن لطفی و حمیدرضا حاجی بابایی نمایندگان مردم همدان و احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه سه عضو دیگر هیات پارلمانی در سفر به سوریه هستند.
این هیات پیش از این روزهای پنجشنبه و جمعه در بیروت با شماری از مقام های لبنانی و گروه های فلسطینی دیدار و در خصوص راه های توسعه روابط گفت و گو کرده بود.
خاورم*1436*1586

نظر شما