شناسهٔ خبر: 32391724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توزیع مایحتاج عشایر سیلزده لرستان با 15عملیات هلی برن

پلدختر - ایرنا - مدیرکل امور عشایر لرستان با بیان اینکه 50 هزار قرص نان، یک هزار کیلو آرد و 10 هزار قوطی کنسرو بین عشایر سیلزده استان توزیع شده است، گفت: برخی از این کمک رسانی ها با بالگرد و در عملیات هلی برن در شهرستان های دلفان، کوهدشت و الیگودرز انجام شد.

صاحب‌خبر -

سعید کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 24 هزار لیتر نفت سفید، 200 سیلندر گاز و 200 تخته پتو در این مدت بین عشایر آسیب دیده از سیل استان لرستان توزیع شده است.
وی افزود: بیش از یک هزار کیلو خرما، 100 کیلو چای، 500 کیلو گرم قند و 300 تن جو از دیگری اقلامی است که بین سیلزدگان عشایر استان لرستان توزیع شده است.
کریمی همچنین گفت: در اثر سیل لرستان بیشتر راه های عشایری و ابنیه فنی آنها مانند پل ها، آب نماها، دیوارهای ساحلی در شهرستان های نورآباد، کوهدشت، چگینی، پلدختر، خرم آباد و الیگودرز خسارت های زیادی دیدند.
او ادامه داد: با وجود این، به همت نیروهای سپاه و ارتش و به کارگیری انواع امکانات و ماشین ها نظیر لودر، بولدوزر، گریدر و کامیون اکنون بیشتر مسیرهای دسترسی عشایر باز است.
مدیرکل امور عشایر لرستان یادآور شد: به علت سخت گذر بودن راه ها هنوز میزان خسارت های وارده نهایی نشده است .
کریمی افزود: با اطلاع رسانی چهره به چهره، ارسال پیامک و هشدارهای هواشناسی استان خوشبختانه عشایر متحمل هیچ خسارت جانی نشدند.
لرستان 84 هزار نفر جمعیت عشایری در قالب 14 هزار و 636 خانوار دارد که در استان پراکنده هستند.
بر پایه تازه ترین آمار و برآوردها سیل دوازدهم فروردین جاری حدود 40 هزار میلیارد ریال در لرستان خسارت بر جا گذاشت.
6033/3093

نظر شما