شناسهٔ خبر: 32390685 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

عابدینی در گفتگو با آنا:

مأموران انضباط شهری ضابط قضائی نیستند

یک وکیل دادگستری با اشاره به برخورد نامناسب برخی از مأموران شهرداری با دست‌فروشان، گفت: مأموران انضباط شهری بدانند که ضابط قضائی نیستند.

صاحب‌خبر -

علی عابدینی در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره برخورد نامناسب برخی از مأموران شهرداری با دست‌فروشان اظهار کرد: همواره موضوع دست‌فروشان و اینکه آیا کار این افراد در جامعه جرم تلقی می‌شود یا خیر؟ بحثی است که به‌ویژه در ایام نوروز و تابستان بین مردم و رسانه‌ها داغ می‌شود؛ در قانون برای دست‌فروشی جرم‌انگاری صورت نگرفته است و این امر درصورتی جرم است که منجر به سدمعبر شده و برای تردد مردم مزاحمت ایجاد کند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: حال اگر دست‌فروشان برای مردم مزاحمت ایجاد نکنند و در گوشه‌ای از خیابان اقدام به فروش اجناس خود کنند، مأموران شهرداری حق برخورد با آنها را ندارند؛ از طرفی مأموران شهرداری هرگز نباید برخوردی زننده با دست‌فروشان داشته باشند، چراکه این افراد به‌عنوان ضابط قضائی نیستند و اگر هم بحث جمع‌آوری و ساماندهی دست‌فروشان است، این اقدام باید با احترام کامل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه موضوع ساماندهی دست‌فروشان امری مفید است، اظهار کرد: مأموران شهرداری اگر برخورد نامناسبی با دست‌فروشان داشته باشند، خودشان دچار جرم شده و اقدامات آنها قابل پیگرد خواهد بود؛ متأسفانه برخی از مأموران شهرداری، برخوردهای زشت و زننده‌ای با دست‌فروشان دارند و بعضاً اقدام به برهم زدن بساط و مصادره اجناس می‌کنند که دست‌فروشان باید بدانند که می‌توانند از مأموران شهرداری در مراجع قضائی شکایت کنند تا به حقوق خود برسند.

عابدینی در پایان گفت: البته ساماندهی دست‌فروشان در مکانی معین امری مفید است اما مأموران شهرداری بدانند که هرگز ضابط قضائی نیستند.

انتهای پیام/4110/

نظر شما