شناسهٔ خبر: 32390648 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

حمله هکری به سفارت اکوادور در گواتمالا / افشای حدود 5 هزار سند داخلی / از اطلاعات محرمانه سیاسی تا اسناد عمومی

یک هکر با حمله به سفارت اکوادور در گواتمالا اقدام به سرقت هزاران سند آنلاین این سفارت کرده است. این اسناد با استفاده از نقض امنیتی سرورهای میزبان داده ها به سرقت رفته است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک هکر  با حمله به سفارت اکوادور در گواتمالا اقدام به سرقت هزاران سند آنلاین این سفارت کرده است. این اسناد با استفاده از نقض امنیتی سرورهای میزبان داده ها به سرقت رفته است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این هکر در پیغامی که به تک کرانچ ارسال کرده می گوید: "یک سرور آسیب پذیر در گواتمالا در ارتباط با سفارت مکزیک در معرض خطر قرار گرفت و من تمام اسناد و پایگاه های داده را دانلود کردم." او گفت که من با مقامات مکزیک تماس گرفتم اما آنان پاسخی بهه من ندادند.

جالب است بدانید هدف این هکر از تماس با مقامات مکزیک گزارش نقض امنیتی و دریافت جایزه احتمالی برای کشف این نقض عنوان شده است، اما وقتی مقامات به وی پاسخی نداده اند تصمیم به افشای اطلاعات گرفته است.

اسناد منتشر شده حاوی بیش از 4800 برگ سند است که بیشتر آنها مربوط به کارهای داخلی سفارت مکزیک در پایتخت گوتمالا است، از جمله فعالیت های سفارت مرتبط با این اسناد می توان به شناسایی تولدها و مرگ و میرها، نحوه برخورد با شهروندان مکزیکی که در زندانند یا زندانی بوده اند و البته اسناد مرتبط با سفر شهروندان اشاره کرد.

افزون بر این ها اسناد بیش از هزار گذرنامه ( از جمله گذرنامه های صادر شده برای شخصیت های سیاسی و دیپلماتیک) نیز افشا شده است. درواقع بیش از هزار و صد اسناد هویتی بسیار حساس از شهروندان و دیپلمات های مکزیک، از جمله اسکن گذرنامه، ویزا، گواهی تولد و موارد دیگر) افشا شده است.

داده های سرقت شده نیز شامل ده ها نامه از حقوق دیپلماتیک، امتیازات و مصونیت برای کارمندان سفارتخانه بود. حقوق دیپلماتیک کارکنان سفارت خارجی را شامل حمایت خاصی از دولت و اجرای قانون میزبانی می کند. برای مثال، مصونیت دیپلماتیک، اجازه می دهد تا کارکنان با امنیت کامل در کشور میزبان زندگی کنند.

بسیاری از فایل ها "محرمانه" نام گذاری شده اند، هرچند مشخص نیست که آیا اطلاعات هک شده شامل مواردی است که توسط دولت مکزیک طبقه بندی شده یا مخفی شده باشند. فایل های دیگر نیز شامل اسناد اداری داخلی مربوط به هزینه های پزشکی کارکنان، تعطیلات و گواهینامه  رانندگی با خودرو بود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما