شناسهٔ خبر: 32390126 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

ابطحی: اینستاگرام بدنبال خطرات امنیتی در کشور است/ شورای عالی فضای مجازی به صورت مرتب برگزار نمی‌شود

عضو فراکسیون ولایی مجلس در واکنش به اقدام اینستاگرام مبنی بر مسدود کردن حساب کاربری برخی از فرماندهان سپاه گفت: وزارت ارتباطات وظایف خود را درقبال شبکه‌های مجازی خارجی ایفا نکرده است.

صاحب‌خبر -

محمدجواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به اقدام اینستاگرام مبنی بر مسدود کردن حساب کاربری برخی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این اولین بار نیست که مدیران شبکه‌های مجازی خارجی چنین اقداماتی را علیه جمهوری اسلامی انجام می‌دهند چرا که آنان تحت سیطره امپریالیسم خبری آمریکا و صهیونیست‌ها هستند و در راستای اهداف آنان گام برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه از دشمنان نظام و انقلاب ما تعجبی نیست که دست به چنین اقداماتی بزنند، ادامه داد: طبق یکی از مصوبات، وزارت ارتباطات مکلف شد که برای پیام رسان‌های خارجی مجوز صادر کند مشروط به اینکه از انتقال اطلاعات کلان مردم به خارج از کشور جلوگیری شده و سرورها هم به داخل کشور منتقل شوند اما این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به اینکه دولتمردان باید این مصوبه را اجرا کنند و استنکاف از آن تخلف است، تصریح کرد: سرور شبکه‌های مجازی خارجی باید به داخل ایران بیاید. وزیر ارتباطات در ابتدا استقبال زیادی از این موضوع کرد و تاکید او بر این بود که این موضوع پس از بررسی کارشناسی اجرایی می‌شود اما گویا هنوز بررسی آنان پایان نیافته است!

ابطحی با اشاره به اینکه شبکه‌های مجازی خارجی به ویژه تلگرام و اینستاگرام بارها به دنبال ایجاد خطرات امنیتی در کشورمان بوده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری چندی پیش با انتقاد از کوتاهی‌ها در زمینه ایجاد شبکه ملی اطلاعات و فرمودند که در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تسریع شود.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها چون روسیه و چین اقداماتی در زمینه تقویت شبکه ملی اطلاعات خود انجام داده‌اند و ما هم باید در این راستا گام برداریم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد از عدم اجرای برخی از مصوبات شورای عالی فضای مجازی درباره شبکه‌های مجازی خارجی، اظهار داشت: متأسفانه شنیده‌ها حاکی از آن است که جلسات شورای عالی فضای مجازی به صورت مرتب برگزار نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته شورای عالی فضای مجازی نقش خود را به درستی ایفا نکرده است و صدور مصوبه به تنهایی کافی نیست و باید مسئولان این شورا بر اجرای مصوبات هم نظارت داشته باشند.

نظر شما