شناسهٔ خبر: 32389993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد

دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، اختتامیه دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان عصر دیروز (30 فروردین) با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

 

در جشنواره ملی مجسمه های نمکی تلاب کجی نمکزار نهبندان استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، همدان، لرستان، البرز، یزد، آذربایجان شرقی، کرمان و تهران شرکت کردند.

 


در این جشنواره، مرتضی دستجردی از استان خراسان رضوی نفر اول و محمد جواد جعفری و علی رضا پویایی مهر از استان تهران به ترتیب به عنوان نفرات دوم و سوم از طرف هیات داوران معرفی شدند که به نفر اول 5 میلیون تومان، نفر دوم 4 میلیون و نفر سوم 3 میلیون تومان اهداء شد.

 


همچنین بهمن چگینی و مصطفی محسنی از استان تهران در این جشنواره شایسته تجلیل شناخته شدند که به هر نفر 2 میلیون تومان هدیه داده شد و بیش از 3 میلیون تومان نیز در مجموع به 16 هنرمند بومی اهداء شد.

 

بنا براین گزارش از 10 نفر از اساتید مدعو برتر مجسمه سازی کشور نیز در این مراسم تجلیل بعمل آمد.

 

تالاب کجی نمکزار نهبندان با چشم انداز زیبا در 75 کیلومتری نهبندان و حاشیه محور این شهرستان به بیرجند قرار گرفته و مساحت آن بیش از 22 هزار هکتار است که با وجود دو دهه خشکسالی در استان خراسان جنوبی هنوز زنده و پایدار است و زیستگاه پرندگان آبزی به شمار می رود.

 


این تالاب شوره زار وسیع بوده و با توجه به شوری زیاد خاک آن به دریاچه ای پوشیده از نمک و به رنگ سفید تبدیل شده است.

نظر شما