شناسهٔ خبر: 32389966 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

جهش شاخص بورس در پایان فروردین/ بیش از ۱۴ درصد سود در کمتر از یک ماه/ بازار سهام یک سر و گردن بالاتر از سپرده بانکی، مسکن، طلا و ارز

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه سی و یکم فروردین ماه ۹۸، با افزایش ۴۴۶۴ واحدی معادل ۲.۲۳ درصد به رقم ۲۰۴ هزار و ۳۷۵ واحد رسید. با این رشد، پرونده نماگر کل بورس در اولین ماه سال، با تقویت ۲۵ هزار و ۷۱۶ واحد بسته شد تا بازدهی شاخص در این ماه، به بیش از ۱۴ درصد رسیده باشد.

صاحب‌خبر -
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه سی و یکم فروردین ماه ۹۸، با افزایش ۴۴۶۴ واحدی معادل ۲.۲۳ درصد به رقم ۲۰۴ هزار و ۳۷۵ واحد رسید. با این رشد، پرونده نماگر کل بورس در اولین ماه سال، با تقویت ۲۵ هزار و ۷۱۶ واحد بسته شد تا بازدهی شاخص در این ماه، به بیش از ۱۴ درصد رسیده باشد.

به گزارش  بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته و آخرین روز فروردین، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۲۸۶ واحدی معادل ۲.۲۳ درصد به رقم ۵۸ هزار و ۹۱۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۸۹ واحدی معادل ۳.۰۲ رصد، عدد ۴۰ هزار و ۶۵۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۲۹ واحدی معادل ۳.۰۲ درصد به رقم ۲۸ هزار و ۳۴۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۲۶۷ واحد افزایش معادل ۲.۳۴ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۰ هزار و ۸۲۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۳۱۶۶ واحد افزایش معادل ۲.۱۱ درصد به رقم ۱۵۳ هزار و ۲۴۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۹۴۶۶ واحد افزایش معادل ۲.۴۶ درصد همراه بود و عدد ۳۹۴ هزار و ۳۳۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۳۰ داشت و در سطح ۲۰۴ هزار و ۳۷۵ واحد قرار گرفت.
 
شاخص کل بورس
 
در پایان معاملات امروز، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۷۰ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۳۹ واحد، نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۲۲۴ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۷۹ واحد و نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۱۷۲ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۳۵ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۳۳ واحد، نماد قشهد متعلق به شهد و نماد دجابر متعلق به داروسازی جابرابن‌حیان با ۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۴ میلیارد و ۱۸۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۴۹ هزار و ۳۰۸ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
در معاملات امروز گروه بانکی‌ها و شیمیایی‌ها بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار خود داشتند و شاخص گروه‌های انتشار و چاپ با رشد ۴.۸۸ درصدی، شاخص گروه فنی و مهندسی با ۴.۸۰ درصد افزایش، شاخص صنعت خودرو با ۴.۷۶ درصد، شاخص گروه محصولات چوبی با ۴.۶۴ درصد، شاخص وسایل ارتباطی با ۴.۲۹ درصد و شاخص حمل و نقل با ۴.۲۴ درصد و همچنین شاخص ماشین آلات با ۴.۲۲ درصد درراس شاخص‌های صنعت قرارداشتند.
 
در معاملات روز شنبه نماد شکت‌های داروسازی روزدارو (دروز)، پتروشیمی پردیس (شپدیس)، صنایع پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا)، آبسال (لابسا)، سیمان‌اصفهان (سصفها)، پتروشیمی شیراز (شیراز)، سرمایه گذاری صنعت ومعدن (وصنعت) با بیشترین افزایش قیمت همراه بود و در مقابل نماد شرکت‌های تولیدی‌مهرام (غمهرا)، داروسازی جابرابن‌حیان (دجابر)، شهد (قشهد)، کاشی وسرامیک حافظ (کحافظ)، مارگارین (غمارگ)، محورسازان‌ایران‌خودرو (خوساز) و لامیران (فلامی) بیشترین کاهش قیمت را ثبت کردند.
 
همچنین بیشترین صفوف تقاضا و خرید را در نماد‌های ایران خودرو (خودرو)، پتروشیمی پردیس (شپدیس)، پتروشیمی‌شیراز (شیراز)، سیمان فارس و خوزستان (سفارس)، پارس خودرو (خپارس)، پارس خودرو (خپارس) و ایران‌یاساتایرورابر (پاسا) شاهد بودیم.
 
در مقابل بیشترین صفوف عرضه و فروش را در نماد‌های بانک انصار (وانصار ۲)، صندوق س. با درآمد ثابت کیان (کیان)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲)، سرمایه‌گذاری ملی‌ایران (ونیکی)، ماشین سازی اراک (فاراک) شاهد بودیم.
 

نظر شما