شناسهٔ خبر: 32389800 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

ارائه 50 هزار خدمت پرستاری به مردم سیل زده استان خوزستان توسط پرستاران بحران و مدافع حرم

صاحب‌خبر -
 
نماینده معاونت پرستاری مقیم در اردوگاه جوادالائمه حمیدیه از 50 هزار خدمت پرستاری به بیماران سیل زده استان خوزستان توسط پرستاران بحران در بیمارستان صحرایی حمیده خبر داد. 
 
به گزارش وبدا، سعید لک با بیان اینکه علی رغم اینکه در جریان سیل اخیر که روستاها و شهرهای زیادی در کشور خسارات دیدند، اما این پدیده طبیعی مغلوب همدلی و همراهی ایرانیان شد و فروکش کرد، افزود: قطعا مردم سیل زده کشورمان هنوز به خدمات مراقبت و بهداشتی درمانی نیاز دارند که به این منظور تیم های خدمت رسانی پرستاران در کنار سایر تیم های سلامت در شهر و روستاهای مورد نیاز مناطق سیل زده به ویژه استان خوزستان حضور یافته اند.
 
 
نماینده معاونت پرستاری مقیم در اردوگاه جوادالائمه حمیدیه اظهارداشت: 50 نفر از پرستاران آموزش دیده مدیریت بحران، تكنسين اتاق عمل و هوشبري در دو گروه 25 نفره از 20 فروردین وارد استان خوزستان شده و در ارودگاه های جوادالائمه حمیدیه و ثامن الائمه تاکنون مستقر هستند.
 
وی گفت: طبق آخرین اطلاعات جمع آوری شده در حال حاضر، تیم اعزامی پرستاران در محل اردوگاه و به صورت و سیار در روستاهای اطراف در مجموع 50 هزار خدمت پرستاری در قالب پرستاری از بیماران، پیشگیری، خودمراقبتی و توانبخشی، مشاوره کودکان و سالمندان، پانسمان، تزریقات، نوار قلب و علایم حیاتی و بررسی پوست و مو انجام شده است. 
 
نماینده معاونت پرستاری مقیم در اردوگاه جوادالائمه حمیدیه ادامه داد: همچنین پرستار سلامت جامعه، سلامت روان و سلامت سالمندی نیز، آماده ارائه خدمت به بیماران در مناطق سیل زده بوده و تا عادی شدن شرایط در استان مستقر خواهند بود.
 
وی افزود: بیمارستان صحرایی که پیش از این در کرمانشاه به دلیل بحران زلزله مستقر شده بود، در حال حاضر در اردوگاه جواد الائمه حمیدیه استان خوزستان مستقر هست و بخش های مختلفی از جمله زنان و زایمان، بخش عمومی و تخصصی، داخلی و اطفال دارد که در صورت شدت بیماری و نیاز مراجعه کنندگان به این بیمارستان اعزام می شوند.
 
لک، گفت: بیمارستان صحرایی در استان خوزستان تاکنون بیش از 5 هزار نفر ویزیت رایگان متخصصین زنان، اطفال، داخلی، پوست، طب اورژانس و عمومی قرار گرفته اند. 
 
وی اظهار داشت: گروهی از پرستاران مدافع حرم نیز به منظور انجام اقدامات لازم و به عنوان مدافع وطن راهی کمک به مردم سیل زده کشور شده و ارائه خدمت می کنند.
 
نماینده معاونت پرستاری مقیم در اردوگاه جوادالائمه حمیدیه، افزود: جلساتی پیرامون نیازها و رفع مشکلات و مسائل برگزار می شود. همچنین هماهنگی با معاون درمان و ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جهت ارائه خدمات مطلوب تر به مردم با حضور مدیر پرستاری این دانشگاه به صورت مستمر برگزار می شود.
 
گفتنی است، پس از  بازدید دکتر مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت از مناطق سیل زده استان خوزستان و اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی اهواز به وجود پرستاران برای امدادرسانی به بیماران، معاونت پرستاری بعد از بررسی چالش ها و موانع، تیم ملی پرستاری در مدیریت بحران را به این مناطق اعزام کرد.

نظر شما