شناسهٔ خبر: 32389766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

هیئت‌های مذهبی استان بوشهر ۱۰ موکب در مناطق سیل‌زده مستقر کردند

بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تاکید بر لزوم رسیدگی به مناطق سیل‌زده گفت: هیئت‌های مذهبی استان بوشهر ۱۰ موکب را در مناطق سیل‌زده مستقر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید خود از مناطق سیل‌زده شهرستان باوی خوزستان اظهار داشت: کمک‌رسانی به موقع و رفع مشکلات هموطنان سیل زده ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به هموطنان سیل‌زده تا رفع کامل مشکلات افزود: در راستای خدمت‌رسانی بهینه به هموطنان سیل‌زده، هیئت‌های مذهبی استان بوشهر مبادرت به استقرار ۱۰ موکب در مناطق سیل‌زده کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تشریح اقدامات انجام گرفته تبلیغات اسلامی استان بوشهر، بیان کرد: از جمله این اقدامات، جمع‌آوری و ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی مجموعه و تشکل‌های تابعه در راستای کمک به آسیب‌دیدگان از سیل است.

وی افزود: به دنبال وقوع سیلاب و پس از برگزاری جلسات متعددی مصوب شد، رؤسای تشکل‌های میان تخصصی و مجموعه اداره کل، فعالیت‌های خود در راستای خدمت‌رسانی مؤثر و مطلوب به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل اخیر انجام دهند.

سروستانی با اشاره به نقش سازنده هیئت‌های مذهبی در مقاطع مختلف حیات انقلاب اسلامی به‌عنوان ظرفیتی ارزشمند که با موضوع مردمی در راستای ترویج ارزش‌های انقلابی و اسلامی فعالیت می‌کند، افزود: در همین راستا موکب‌ها به فعالیت در زمینه طبخ و توزیع مواد غذایی و همچنین پخت نان می‌پردازند.

کمک ۱.۸ میلیارد ریال

وی اظهار داشت: مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی استان و تشکل‌های دینی تابعه در راستای کمک به هموطنان سیل‌زده رقمی معادل یک میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال به آسیب‌دیدگان سیل فروردین ۹۸ کمک کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: جمع‌آوری مبلغ یک میلیارد ریال به صورت نقدی توسط هیئات مذهبی استان، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال توسط شبکه تبلیغی، و ۱۰۰ میلیون ریال توسط اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی مردمی استان بخش‌هایی از کمک‌های تشکل‌های دینی به هموطنان سیل‌زده هستند.

حجت الاسلام سروستانی اضافه کرد: شورای هیئات مذهبی استان بوشهر مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی و همچنین محموله‌ای شامل ۷۰۰ کیسه آرد به هموطنان آسیب دیده از سیل اخیر اهدا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر همچنین از اهدای کمک ۴۴ میلیون ریالی کارکنان مجموعه تبلیغات اسلامی استان به خسارت دیدگان ناشی از سیل اخیر خبر داد.

وی با اشاره به کمک‌های غیر نقدی انجام گرفته، بیان داشت: محموله‌هایی در قالب آب‌معدنی، نان، کنسرو، اقلام بهداشتی، آرد، پتو، خرما و برنج جمع‌آوری و در اختیار هلال احمر، کمیته امداد، پایگاه‌های مقاومت قرار گرفت.

نظر شما