شناسهٔ خبر: 32388664 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جای خالی قهرمانان دفاع مقدس در برنامه‌های نوروزی صداوسیما

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی با انتقاد از جای خالی قهرمانان دفاع مقدس در برنامه‌های نوروزی صداوسیما، گفت: در ایام عید شبکه‌های صداوسیما اقدام به دعوت از هنرمندان مختلف می‌کردند، اما انتظار می‌رفت از قهرمانان دفاع مقدس هم برای حضور در این برنامه‌ها دعوت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان امروز، ۳۱ فروردین ماه در دیدار با سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با تأکید بر توجه ویژه به آثار به‌جامانده از رزمندگان دفاع مقدس، اظهار کرد: این آثار درواقع دلالت بر اهداف و آرمان‌های متعالی انقلاب و نظام ما دارند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب دفاع مقدس را گنج و گنجینه‌ای می‌دانند که از رنج به دست آمده است، یعنی حاصل رنج‌های رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای برای همه ملت‌ها به‌ویژه ملت ایران شده است.
یعقوبی با بیان اینکه باید در وهله نخست این گنج شناسایی شده و سپس استخراج و ساخته و پرداخته شود، خاطرنشان کرد: در مرحله اول باید به نسل‌های کشور بفهمانیم دفاع مقدس یک گنج است و پس از آن مواد این گنج از وصیت‌نامه‌ها و آثار شهدا استخراج و در قالب هنر عرضه شود.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی بیان کرد: باید با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف این گنجینه را برای نسل جدید کشف، استخراج و پردازش کنیم تا در تاریخ بماند.
وی با تأکید بر استفاده از زبان هنر برای انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس، افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید در مقوله هنر ورود بیشتری کند تا با استفاده از هنر متعالی این گنجینه‌ها را به منصه ظهور رسانده و پیام دفاع مقدس را ماندگار کند.
یعقوبی خاطرنشان کرد: نسل فعلی نسلی است که تا چیزی را نبیند آن را باور نمی‌کند، از این‌رو وقتی نوجوانان و جوانان امروزی مستندات و صحنه‌های دفاع مقدس را ببینند باور و پایداری آن‌ها بیشتر می‌شود.
استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان‌شمالی گفت: خداوند در قرآن خطاب به حضرت موسی (ع) می‌فرماید: «و ذکرهم بایام‌الله» و تأکید می‌کند تو موظفی که ایام الهی و روزهای خدا را به یاد قوم خود بیاوری.
وی با بیان اینکه همه روزهای دفاع مقدس ایام‌الله هستند، ادامه داد: باید جامعه را در فضایی قرار بدهید که ایام‌الله در ذهن و فکر مردم بوده و همواره فضای دفاع مقدس و رشادت‌های جانبازان و شهیدان را ببینند.
یعقوبی خاطرنشان کرد: براساس آموزه‌های قرآنی اگر ملتی بخواهد صبوری و شکوری کند باید نعمت‌های خداوند را بشناسد و اکنون هم ملتی صبوری و شکوری می‌کند که ایام پرافتخار کشورش را فراموش نکند.
وی با اشاره به احداث باغ موزه دفاع مقدس خراسان‌شمالی، این باغ موزه را از مصادیق «و ذکرهم بایام‌الله» دانست، افزود: اینکه در این باغ موزه گوشه‌هایی از مردانگی رزمندگان در دفاع مقدس در معرض نمایش عموم گذاشته شود بسیار ارزشمند است.
یعقوبی خطاب به مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: اکنون فرصتی فراهم شده که شما جنگ نظامی دفاع مقدس را در قالب جنگ فرهنگی و نرم تداوم ببخشید.
وی با بیان اینکه جنگ دفاع مقدس جهاد اصغر بود اما این فعالیت و جهاد شما جهاد کبیر است، افزود: رزمندگان ما جهاد اصغر انجام دادند اما شما باید جهاد کبیر انجام دهید که سخت‌تر است؛ زیرا جهاد اصغر مقطعی بود و به اتمام رسید اما جهاد کبیر مداوم است.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی عنوان کرد: همان‌طور که عاشورا جهاد اصغر بود اما جهاد کبیر بعد از عاشورا آغاز شد و تاکنون هم تداوم دارد، دفاع مقدس هم هشت سال بود اما راه این رزمندگان تا انقلاب مهدی ادامه دارد.
یعقوبی گفت: باید همیشه و همواره و به هر بهانه‌ای که می‌توانید آن روزها را به یاد مردم بیندازید و نگذارید این گنجینه مخفی بوده و فراموش شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی با انتقاد از جای خالی قهرمانان دفاع مقدس در برنامه‌های نوروزی صداوسیما، اظهار کرد: در ایام عید شبکه‌های صداوسیما اقدام به دعوت از هنرمندان مختلف می‌کردند؛ اما انتظار می‌رفت از قهرمانان دفاع مقدس هم برای حضور در این برنامه‌ها دعوت کنند.
وی با بیان اینکه باید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صداوسیما را تغذیه کند، افزود: انتظار می‌رود این بنیاد افزون بر تولید هنر و فیلم و تبدیل آثار دفاع مقدس به آثار هنری، هنرمندان متدین را هم تغذیه کند تا این هنرمندان بتوانند بهتر و بیشتر دفاع مقدس را در قالب هنر ماندگار کنند.
انتهای پیام

نظر شما