شناسهٔ خبر: 32388350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد؛

کاهش ۱۴ درصدی جابه‌جایی تعداد مسافران از مبدأ استان به مقاصد کشور/ ساخت ۸ زیرگذر در نقاط حادثه‌خیز استان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از کاهش ۱۴ درصدی جابه‌جایی تعداد مسافران از مبدأ استان به مقاصد کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی زندی فر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص فعالیت‌های این اداره کل در سال ۹۷ضمن بیان اینکه با توجه به دو اعتصاب از سوی رانندگان شرایط بحرانی و سختی را در سال ۹۷ پشت سر گذاشتیم گفت: یکی از استان‌هایی بودیم که در همین شرایط با کم‌ترین مشکل بارها را از مبدأ استان مرکزی به مقاصد کشور حمل کردیم و مشکلی پیش نیامد.

زندی فر افزود: در ایام اربعین نیز نزدیک به ۶۰۰ اتوبوس ۲۲ هزار زائر را به سمت مرز جابه‌جا کردند و همچنین در برگشت هم ۷۰۰ اتوبوس از ناوگان کمک انتقال زائران بودند.

وی از کاهش ۱۴ درصدی جابه‌جایی تعداد مسافران از مبدأ استان به مقاصد کشور خبر داد و ضمن بیان اینکه این تعداد در سال ۹۷ به ۲ میلیون و ۷۵ هزار مسافر رسیده است بیان کرد: در حوزه بارهای ترافیکی نزدیک به ۴ هزار فقره پروانه عبور صادرشده است و ۴۴۰ دستگاه وسیله نقلیه و ۵۲۵ نفر راننده وارد حوزه ناوگان عمومی شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی به موضوع رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل پرداخت و تصریح کرد: در برخورد با تخلف شرکت‌های حمل‌ونقل با بررسی ۲۵۰ مورد تخلف در کمیسیون ماده ۱۲  یکی از ۵ استان برتر کشور و در بحث کمیسیون ماده ۱۱ با بررسی ۳۰۰ مورد استان هفتم کشور بودیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مجتمع‌های خدمات رفاهی نزدیک به ۷۵ مجتمع خدمات رفاهی موافقت اصولی گرفتند که بین ۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تصریح کرد: ۱۷ مجتمع خدمات رفاهی هم با شرایط جدید در دست بهره‌برداری هستند.

زندی فر تشریح کرد: در حوزه راهداری هم نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان بودجه سالیانه استانی و ملی داشتیم که با پیگیری‌هایی که شد  امسال نسبت به بودجه مصوب ۱۳۰ درصد افزایش بودجه و مجوز گرفتیم. همچنین سال گذشته حوزه راهداری ۱۱۸ قرارداد به ارزش ۲۵ میلیارد تومان منعقد کردیم که مشغول کار هستند. در حال حاضر هم نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان پروژه در مناقصه داریم که اگر پیمانکار معلوم شود از اول سال عملیات اجرایی در حوزه استان شروع خواهد شد.

وی به گزارشی از عملکرد این اداره کل در حوزه راهداری پرداخت و اشاره کرد: علی‌رغم گرانی قیر و مصالح و عدم استقبال پیمانکار در کل راه‌ها نزدیک به ۴۱ کیلومتر ماسه و آسفالت داشتیم. همچنین ۷۳ کیلومتر آسفالت، ۱۳ کیلومتر درزگیری و لکه‌گیری، استفاده از آسفالت حفاظتی در ۸ کیلومتر از محور اراک به تهران، لکه‌گیری هندسی ۱۱۳ هزار مترمربع، استفاده از  ۲۰۰۰ تن آسفالت تناژی، اصلاح ۵۰ کیلومتر شیب، فعالیت در ساخت  ۸ زیرگذر در نقاط پرحادثه با پیشرفت بین ۳۰ تا ۹۰ درصد از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی ضمن بیان اینکه آزادراه ساوه تهران با حکم دادستانی از بخش خصوصی به اداره کل منتقل شد اظهار کرد: بهره‌بردار ۲۰ سال از آن استفاده کرده است و در حال حاضر قصد داریم که برای اولین بار ۲۶ کیلومتر از این آزادراه را روشن کنیم و برنامه این است که کل آزادراه در یک بازه سه‌ساله روشن شود و همچنین سال گذشته ۴۳ هزار اصله نهال با کمک منابع طبیعی برای زیباسازی و جلوگیری از ورود گردوخاک و کولاک به محور کاشتیم.

وی ضمن تأکید بر اینکه سال گذشته ۱۴ نقطه پر تصادف مورد تأکید کمیسیون سوانح و را روشن‌سازی کردیم بیان کرد: در عملیات راهداری هم علی‌رغم اینکه بارش‌های خیلی خوبی مخصوصاً در حوزه شازند، تفرش، کمیجان و خرقان داشتیم ولی انسدادی که بخواهد مردم را اذیت کند پیش نیامد.

زندی فر خاطرنشان کرد:  مجموعاً از ابتدای شروع بازندگی تابه‌حال ۱۲۴ هزار کیلومتر باند برف‌روبی داشتیم و نزدیک به ۳۹ هزار تن شن و ماسه و نمک مصرف کردیم و نزدیک به ۲۵۰ دستگاه وسیله نقلیه و ۳۵۰ نفر از همکاران هم با کمک بخش خصوصی مشغول عملیات برف‌روبی بودند.

انتهای پیام/

 

نظر شما