شناسهٔ خبر: 32386656 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

مالیات بر دستمزد کشورهای پیشرفته چقدر است؟

بلژیکی‌ها بیشترین و شیلیایی‌ها کمترین مالیات بر درآمد را می‌پردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، گزارش سالانه این سازمان از مالیات بر دستمزد کشورهای عضو این سازمان، اعضا را بر حسب مالیاتی دریافتی دولت از کارفرما و کارمند رتبه بندی کرده است. میزان مالیات‌ها در کشورهای غربی اروپا و آمریکای شمالی بیشتر از سایر کشورها بوده است.

بر همین اساس بالاترین نرخ مالیات بر دستمزد کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی متعلق به بلژیک با ۵۴ درصد بوده است. پس از این کشور، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اتریش، مجارستان و جمهوری چک در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

از طرف دیگر کمترین میزان مالیات بر دستمزد متعلق به کشور شیلی با ۹ درصد است. نیوزلندی‌ها نیز با پرداخت ۱۸.۴ درصد دستمزد خود به دولت تحت عنوان مالیات یکی از پایین‌ترین مالیات‌ها را دارند. مکزیک، چین، اسرائیل، کره جنوبی، استرالیا و آمریکا نیز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

لازم به ذکر است سازمان توسعه و همکاری اقتصادی که در پاریس مستقر شده است مسئول رشد تقویت و توسعه اقتصادی کشورهای توسعه یافته جهان را بر عهده دارد و اعضای آن شامل: استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، شیلی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، اسرائیل، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مکزیک، هلند، نیوزلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، آمریکا و انگلیس است.

برچسب‌ها:

نظر شما