شناسهٔ خبر: 32386575 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

رونمایی نسل جدید شاسی بلند پرچمدار مرسدس بنز GLS در نمایشگاه خودرو نیویورک

م. معصوم‌پور / autoblog

صاحب‌خبر -

مرسدس بنز GLS جدید به عنوان شاسی بلند لوکس، بزرگ و پرچمدار مرسدس بنز در نمایشگاه خودرو نیویورک 2019 معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات مرسدس بنز جی ال اس 2020 آشنا می‌شوید.

سرانجام پس از انتشار تصاویر و خبرهای مختلف، شرکت مرسدس بنز در جریان نمایشگاه خودرو نیویورک 2019 از نسل جدید شاسی بلند پرچمدار خود یعنی GLS رونمایی کرد. این خودرو در بسیاری از بخش‌ها از جمله برخی مشخصات فنی و بدنه با خودروی GLE یکسان است و از نظر ظاهری نیز شباهت زیادی به GLE دارد. با این حال نسل جدید شاسی بلند مرسدس بنز GLS بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شاسی بلند این خودروساز مطرح آلمانی است.

مرسدس بنز GLS

مرسدس بنز GLS جدید نسبت به قبل 7.7 سانتی‌متر طویل‌تر و 2.2 سانتی‌متر عریض‌تر شده و فاصله محوری آن نیز 6 سانتی‌متر افزایش یافته است. به این ترتیب فضای داخلی خودرو برای سرنشینان ردیف دوم و سوم به طور قابل توجهی بیشتر شده است. گفته می‌شود صندلی‌های ردیف سوم برای نشستن سرنشینانی با حداکثر 1.94 سانتی‌متر نیز مناسب است. همچنین هر سه ردیف صندلی‌ها به صورت الکتریکی قابل تنظیم هستند و سرنشینان از نظر راحتی هیچ مشکلی نخواهند داشت.

در صورتی که به صندلی‌های ردیف سوم نیازی نداشته باشید می‌توانید آن را بخوابانید که در این حالت، فضای صندوق بار افزایش خواهد یافت. حتی امکان خواباندن صندلی‌های ردیف دوم نیز وجود دارد که در این صورت فضای صندوق بار تا 2400 لیتر افزایش پیدا می‌کند. مرسدس بنز GLS استاندارد ظرفیت حمل 7 سرنشین را دارد، اما شرکت مرسدس مدل 6 نفره این خودرو را هم با دو صندلی فردی لوکس در ردیف دوم عرضه می‌کند.

مرسدس بنز GLS

مرسدس بنز GLS مدل 2020 از مدرن‌ترین تکنولوژی‌ها از جمله سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX با دو نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی و سیستم سرگرمی صندلی‌های عقب با دو صفحه نمایش 11.6 اینچی بهره می‌برد. امکان سفارش سیستم Rear Comfort نیز برای این خودرو وجود دارد که با آن یک تبلت 7 اینچی اندرویدی ارائه می‌شود و با آن می‌توان سیستم MBUX را از صندلی‌های عقب کنترل کرد. از دیگر تجهیزات مرسدس بنز جی ال اس می‌توان به سیستم صوتی فراگیر برمستر، اپل کارپلی، اندروید اتو، شارژر بی سیم، نورپردازی داخلی با 64 رنگ مختلف و 9 پورت USB اشاره کرد و امکاناتی مانند گرم‌کن و سرد‌کن نگه‌دارنده‌های لیوان، نمایشگر سر بالای تمام رنگی و ماساژور صندلی‌ها نیز به صورت سفارشی در دسترس خواهند بود.

این شاسی بلند لوکس از نظر سیستم‌های ایمنی و تکنولوژی‌های کمک راننده نیز کمبودی ندارد و ترمز خودکار اضطراری، سیستم کمک پارک فعال با دوربین دید از بالا و ارتباط خودرو با خودرو به صورت استاندارد ارائه می‌شوند. علاوه بر آن سیستم کمکی فعال فاصله، سیستم کمکی فعال حرکت و توقف و سیستم کمکی مانوردهی با تریلر برای این نسل از مرسدس بنز GLS در نظر گرفته شده است. پکیج کمک راننده بسیار پیشرفته هم برای این خودرو به صورت سفارشی عرضه می‌شود که به وسیله آن کروز کنترل راداری و سیستم محدودکننده سرعت به خودرو اضافه خواهد شد.

مرسدس بنز GLS

نسل جدید مرسدس بنز GLS با دو پیشرانه بنزینی مختلف در بازار آمریکا عرضه می‌شود. مدل اول GLS350 نام دارد و از پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر خطی با قدرت 367 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن‌متر برخوردار است. این مدل از سیستم هیبریدی 48 ولت EQ Boost نیز بهره می‌برد که شامل استارت ژنراتور یکپارچه و یک باتری لیتیوم یونی کوچک است. مرسدس بنز جی ال اس 350 در مدت 5.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مرسدس بنز GLS

مدل دوم هم GLS580 نام دارد که به پیشرانه 4 لیتری وی 8 تویین توربو با قدرت 490 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر مجهز است. این مدل نیز از سیستم هیبریدی EQ Boost بهره می‌برد و در مدت 5.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. حداکثر سرعت هر دو مدل نیز به صورت الکترونیکی روی 210 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

شرکت مرسدس بنز علاوه بر این دو مدل بنزینی، یک موتور 2.9 لیتری 6 سیلندر دیزلی را هم برای اروپا، روسیه و سایر بازارهای خارج از آمریکا عرضه می‌کند. مدل‌های دیزلی مرسدس بنز جی ال اس با نام‌های GLS350d و GLS400d عرضه می‌شوند که مدل اول دارای قدرت 286 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن‌متر و مدل دوم دارای قدرت 330 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر است.

مرسدس بنز GLS

تمامی مدل‌های یاد شده به صورت استاندارد از گیربکس 9 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند و سامانه 4 چرخ محرک 4Matic نیز در این خودروها وجود دارد. این سیستم از یک گیربکس کمکی با کلاچ چند صفحه‌ای و کنترل الکترونیکی بهره می‌برد که گشتاور را به صورت متغیر از صفر تا صد بین محورها توزیع می‌کند.

گفته می‌شود نسخه‌های AMG و مایباخ مرسدس بنز GLS جدید در آینده با پیشرانه‌های 8 و 12 سیلندری عرضه خواهند شد، اما تاکنون اطلاعات بیشتری از این مدل‌ها اعلام نشده است. نسل جدید شاسی بلند مرسدس بنز جی ال اس تا اواخر سال جاری میلادی در بازار آمریکا و اروپا به فروش خواهد رسید.

گالری تصاویر نسل جدید مرسدس بنز GLS

مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS

مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS

مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS

مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS

مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS

مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS

مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS

مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS

مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS


نظر شما