شناسهٔ خبر: 32386455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ترس فعال زن سعودی از دیدار با سفیر

فعال زن سعودي و از مخالفان حكومت اين كشور از ترس تكرار حادثه خاشقجي درخواست ديدار با سفير عربستان را در سفارت اين كشور در آمريكا رد كرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به نقل از خبرگزاري اسپوتنيك، سفارت رياض در آمريكا از منال شريف، فعال زن سعودي مخالف حكومت كه در حال حاضر به آمريكا سفر كرده است دعوت كرد با ريما بنت بندر، سفير عربستان در آمريكا ديدار كند اما اين فعال سعودي در ويدئويي كه موسسه حقوق بشر در حساب كاربري توييتر خود منتشر كرد گفت: من از ديدار با سفير عربستان خوشحال هستم و نشانه خوبي است. خواسته هاي من ساده و عبارتند از: آزادي بي قيد و شرط فعالان زن مدافع حقوق بشر در عربستان و همه زندانيان عقيده و لغو ممنوعيت سفر خانواده هاي آنها و آخرين خواسته ام اين است كه ديدار با سفير خارج از سفارت صورت گيرد.
 
 
 
شريف، ماه آوريل، پويشي براي مطلع كردن آمريكايي ها از وضعيت حقوق بشر در عربستان راه انداخت.
گفته مي شود شريف با توجه به حادثه اي كه براي جمال خاشقجي، روزنامه نگار سعودي، در كنسولگري عربستان در استانبول رخ داد درخواست ديدار با سفير عربستان را در سفارت اين كشور در آمريكا رد كرد.
 
«منال الشریف» پیش از این در سپتامبر ۲۰۱۷ گفته بود که «سعود القحطانی» مشاور سابق دیوان پادشاهی سعودی که در ماجرای قتل خاشقچی نقش اساسی داشته، تلاش کرده او را به عربستان باز گرداند.

پس از قتل جمال خاشقچی در کنسولگری سعودی در استانبول، بسیاری از فعالان حقوق بشر عربستانی در کشورهای دیگر، از حضور در اماکن دیپلماتیک این کشور خودداری می‌کنند.

 

نظر شما