شناسهٔ خبر: 32386423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

هجوم ملخ ها به 50نقطه از استان//مبارزه با ملخ در 22هزار هکتار از اراضی استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در نشست خبری ظهر امروز از هجوم دستجات ملخ به بالغ بر 50نقطه در کلیه شهرستانهای استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، علی باقر زاده با بیان اینکه امسال شاهد دومین حمله گسترده ملخ ها در کشور هستیم گفت:خوشبختانه با همکاری دیگر  دستگاه ها اقدامات خوبی در برخورد با دستجات ملخ ها شده است.

وی تشکیل ستاد مدیریت بحران،تشکیل ستاد ملخ در سطح استانداری و کلیه فرمانداری ها،اطلاع رسانی  لازم،ردیابی 530هزار هکتار از اراضی و ... را از اهم اقدامات بر ضد ملخ ها خواند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مبارزه با 22هزار هکتار اراضی افت زده شده از دیگر اقدامات مهم بر علیه ملخ ها خواند و تصریح کرد:این مبترزه شامل هشت هزار هکتار علیه افت پوره و ۱۴هزار هکتار علیه دستجات ملخ خواند.

باقرزاده بازسازی و اماده سازی 9باند موقت فرود هواپیمای سم پاش در مناطق کشاورزی ،تامین دوفروند هواپیما،15دستگاه ماشین دولتی،15دستگاه تراکتور و بیش از 300دستگاه سم پاش پشتی و دستی را از دیگر اقدامات جهادکشاورزی هرمزگان در مبارزه با آفت ملخ خواند.

گفتنی است اولین ورود گسترده ملخ ها به کشور در سال 1342صورت گرفته و این دومین هجوم گسترده ملخ هاست که خوشبختانه نگرانی غیر قابل کنترلی در این زمینه وجود ندارد.

خبرنگار :کاظم محمدیان مصمم

 

نظر شما