شناسهٔ خبر: 32386361 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان به روایت تصویر‌

R41348/P/S6,56/CT7

دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان با حضور ۲۵ گروه از استان‌های مختلف کشور در محل تالاب کجی نهبندان برگزار شد و گروه‌های برتر این جشنواره معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اختتامیه دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان روز گذشته با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

در جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تلاب کجی نمکزار نهبندان استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، همدان، لرستان، البرز، یزد، آذربایجان شرقی، کرمان و تهران شرکت کردند.

در این جشنواره، مرتضی دستجردی از استان خراسان رضوی نفر اول و محمد جواد جعفری و علیرضا پویایی مهر از استان تهران به ترتیب به عنوان نفرات دوم و سوم از طرف هیئت داوران معرفی شدند که به نفر اول 5 میلیون تومان، نفر دوم 4 میلیون و نفر سوم 3 میلیون تومان اهداء شد.

بهمن چگینی و مصطفی محسنی از استان تهران در این جشنواره شایسته تجلیل شناخته شدند که به هر نفر 2 میلیون تومان هدیه داده شد و بیش از 3 میلیون تومان نیز در مجموع به 16 هنرمند بومی اهداء شد.

تالاب کجی نمکزار نهبندان با چشم انداز زیبا در 75 کیلومتری نهبندان و حاشیه محور این شهرستان به بیرجند قرار گرفته است و با وجود دو دهه خشکسالی در استان خراسان جنوبی هنوز زنده و پایدار است که زیستگاه پرندگان آبزی به شمار می‌رود و با توجه به شوری زیاد خاک آن به دریاچه ای پوشیده از نمک و به رنگ سفید تبدیل شده است.

انتهای پیام/ش

نظر شما