شناسهٔ خبر: 32386336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۲۰ هزار نفر در شوراهای اسلامی شهر و روستاها فعالیت دارند

R41363/P/S6,53/CT11

رئیس شورای عالی استان‌ها شوراهای اسلامی را شبکه گسترده‌ای برای توسعه و پیشرفت دانست و گفت: ۱۲۰ هزار نفر در شوراهای اسلامی شهر و روستاها فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،مرتضی الویری ظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر نقش مهم شوراها در توسعه و پیشرفت مهم دانست و با قدردانی از توجه استاندار بوشهر به مطالبات شوراها اظهار داشت: شوراها نقش و جایگاه ویژه‌ای در توسعه و پیشرفت در کشور دارند و روز به‌روز شاهد موفقیت بیشتر شوراها در امور مختلف هستیم.

وی تشکیل شوراها را به عنوان یکی از اساسی‌ترین مطالبات مردم در ابتدای انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) در  ابتدای پیروزی انقلاب  در روز نهم اردیبهشت 1358 دستور لازم به شورای انقلاب مبنی بر تهیه آیین‌نامه اجرایی شوراها برای اداره امور شهرها و روستاها در سراسر کشور  صادر کردند.

رئیس شورای عالی استان‌ها شوراهای اسلامی با بیان اینکه در دهه 70 نهاد مردمی شوراها تشکیل شد افزود: اکنون شوراهای اسلامی  بزرگترین شبکه توسعه و پیشرفت است چراکه 120 هزار نفر در شوراهای اسلامی فعالیت می‌کنند.

الویری بیان کرد: این تعداد اعضای شوراها برآمده از رای مستقیم مردم هستند و شبکه گسترده‌ای برای توسعه و پیشرفت به شمار می‌روند.

وی به نقش مهم شوراها در رفع مشکلات و تحقق مطالبات  مردم پرداخت و گفت: اگر می‌خواهیم جایگاه شوراها ارتقا یابد باید ایرادات خودمان را برطرف کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها از وحدت و همدلی بین مسئولان استان و شوراهای شهر و روستا این استان قدردانی و خاطر نشان کرد: همدلی و اتحاد کم‌نظیری بین مسئولان استان وجود دارد و شوراها باید از این ظرفیت نهایت بهره را ببرند.

انتهای پیام/ش

نظر شما