شناسهٔ خبر: 32386323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان:

دادرسی الکترونیک گامی مؤثر برای دستیابی به عدالت آسان/ تأکید بر صیانت از حقوق شهروندی در جریان دادرسی ها / تکریم ارباب رجوع در زمره مهمترین اولویت های دستگاه قضایی هرمزگان

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اهمیت گسترش دادرسی الکترونیک در راستای تسهیل رسیدگی به امور مراجعین دستگاه قضایی ، بهره گیری از این دستاورد را گامی مؤثر در جهت تحقق عدالت آسان برشمرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان بازدید سرزده از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس با اشاره به اهمیت گسترش دادرسی الکترونیک در راستای تسهیل رسیدگی به امور مراجعین دستگاه قضایی ، بهره گیری از این دستاورد را گامی مؤثر در جهت تحقق عدالت آسان عنوان کرد .

وی یادآور شد: تکریم ارباب رجوع، بهبود وضعیت خدمت‌رسانی و تسهیل مراجعات مردم به واحد‌های قضایی در زمره مهم‌ترین اهداف و اولویت های دادگستری کل استان هرمزگان قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری خطاب به مسئولان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس با اشاره به سیاست‌های ابلاغی از سوی قوه قضائیه ، خواستار برنامه‌ریزی، تلاش مضاعف و کار جهادی به‌منظور تسریع در روند تحقیقات، رسیدگی و اجرای احکام شد و بر لزوم توجه ویژه به صیانت از حقوق شهروندی در جریان دادرسی‌ها تأکید کرد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش خطیر دادسرا در پاسداری از حریم امنیت مردم بر ضرورت برخورد قانونی و بدون اغماض با مخلان نظم و امنیت عمومی تأکید کرد.

وی همچنین یادآور شد: یکی از اولویت‌های راهبردی دستگاه قضایی استان، برنامه‌ریزی به‌منظور کاهش زمان رسیدگی‌ها است که در همین راستا روند دادرسی در بسیاری از حوزه‌های قضایی به‌روز است و بسیاری از پرونده‌ها در کوتاهترین زمان ممکن به صدور رأی قانونی منجر می گردد.

این مقام قضایی ابراز امیدواری کرد: افزایش شعب رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس موجبات ارتقاء دقت، تسریع در روند رسیدگی و کاهش حجم تراکم پرونده‌ها را فراهم سازد.

همچنین در ادامه،  رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان با تعدادی از مراجعان این مجتمع گفتگو نمود و پس از استماع مطالبات شهروندان، دستورات لازم را به‌منظور رسیدگی به مسائل مطرح‌شده صادر کرد.

گفتنی است ، در جریان این بازدید ، ابوالفتح ابوالهادی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان نیز گزارشی از عملکرد و برنامه‌های دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس ارائه نمود .

 

نظر شما