شناسهٔ خبر: 32386250 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا در مورد افزایش قیمت حامل های انرژی تصمیم گیری کند

میرزایی با بیان اینکه شرایط فعلی در رابطه با وضعیت حامل های انرژی مطلوب نیست، گفت: ما معتقدیم که تصمیم گیری نهایی در مورد افزایش قیمت حامل های انرژی باید در شورای هماهنگی قوا انجام شود.

صاحب‌خبر -

«جلال میرزایی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد سهمیه بندی بنزین در سال 98 گفت: مبنای تصمیم گیری دولت برای افزایش قیمت حامل های انرژی قانون برنامه ششم توسعه می تواند باشد؛ در جریان بررسی و تصویب لایحه بودجه 98 در مجلس نمایندگان تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت حامل های اتخاذ نکردند و وضعیت کما فی السابق باقی ماند، در واقع مجلس به این جمع بندی نرسید که قیمت حامل ها را افزایش دهد.

 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دلیل اینکه سال انتخابات بود مجلس نمی خواست مسئولیت افزایش قیمت حامل ها را بپذیرد. دولت نیز بنا به ملاحظاتی که وجود داشت و شاید فکر می کرد که مجلس همراهی نکند در این ارتباط پیشنهادی برای افزایش قیمت ها در لایحه بودجه 98 مطرح نکرد.

 

وی با بیان اینکه وضع موجود در بحث قیمت حامل های انرژی مطلوب نیست و نیاز به تغییر است، گفت: در حال حاضر در سطح نخبگان جامعه این اتفاق نظر وجود دارد که وضع موجود مطلوب نیست ولی اگر بخواهیم در سطح عملی تغییری ایجاد کنیم، کسی زیر با مسئولیت نمی رود یعنی نه دولت و نه مجلس مسئولیت افزایش قیمت حامل ها را نمی پذیرند.

 

میرزایی تصریح کرد: بهترین راه حل این است که در شورای هماهنگی اقتصادی قوا هر سه قوه در مورد این موضوع تصمیم گیری و به جمع بندی نهایی برسند. اگر این اتفاق بیفتد، کسی از آن بهره برداری سیاسی نمی کند و نمی توان گفت که تصمیم دولت بوده است.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما معتقدیم که پیشنهادات مختلف در مورد سهمیه بندی یا افزایش قیمت حامل های انرژی باید در شورای هماهنگی قوا مطرح شود بعد این پیشنهادات در رسانه ها مطرح و بازخورد آنها گرفته شود، اینکه افکار عمومی با کدام یک از این پیشنهادات موافق است و اگر رضایت نسبت به آنها وجود داشت بعد در مورد آنها تصمیم گیری نهایی شود./

 

نظر شما