شناسهٔ خبر: 32386173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تولیت آستان قدس: جوان انقلابی باید به اصل «ما می‌توانیم» اعتقاد راسخ داشته باشد

R41347/P/S6,1188/CT12

تولیت آستان قدس رضوی گفت: یک جوان انقلابی باید ضمن شناخت نقاط ضعف دشمن و نقاط قوت خود، به اصل «ما می‌توانیم» اعتقاد راسخ داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار با جمعی از جوانان و فعالان فرهنگی، علمی، قرآنی، هنری و سیاسی اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، جوان انقلابی حداقل باید تاریخ معاصر کشور به ویژه دوران مشروطیت را مطالعه کند تا توان تحلیل سیاسی داشته باشد؛ دشمن امروز به دنبال تکرار همان سناریوی مشروطیت است.

وی بیان کرد: یک جوان انقلابی باید ضمن شناخت نقاط ضعف دشمن و نقاط قوت خود، به اصل «ما می‌توانیم» اعتقاد راسخ داشته باشد و مرعوب غرب نباشد. چنین جوانانی در دوران دفاع مقدس با ایمان و پشتکار، جنگ را پیش بردند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌‎های مختلف مانند موشکی، هسته‌ای و فناوری نانو پیشرفت‌های خوبی داشته است، برخی در دنیا این موفقیت‌ها را نمی‌خواهند، اما به اجبار ایران را به‌عنوان قدرت بزرگ منطقه پذیرفته‌اند.

مروی خاطرنشان کرد: ما باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی مشهد رسیدگی کنیم تا این شهر به الگو و نمونه‌ در سطح کشور تبدیل شود. باید با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری، مشهد را به یک دانشگاه تربیتی تبدیل کنیم.

وی اظهار کرد: شعار بنده کار فرهنگی است و همه این شبستان‌ها، رواق‌ها، صحن‌ها و فضاها برای آن است که مردم تربیت شوند. ساخت اماکن این چنینی هدف نیست بلکه باید از این ظرفیت برای انجام فعالیت‌های فرهنگی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ ز

نظر شما