شناسهٔ خبر: 32385483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۸ هزار واحد روستایی در استان مرکزی مقاوم‌سازی می‌شود

R41371/P/S6,73/CT1

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی تا به حال ۳۸ هزار واحد عقد قرارداد شده و ۳۳ هزار واحد نیز پایان کار گرفته‌اند و برای این کار تا به حال ۳۶۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت ارائه شده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رضافرح در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به مقاوم سازی مسکن روستایی اظهار داشت: در مورد مقاوم‌سازی مسکن روستایی تا به حال 38 هزار واحد عقد قرارداد شده و 33 هزار واحد نیز پایان کار گرفته‌اند و برای این کار نیز تا به حال 365 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت دراختیار روستائیان قرار گرفته است.

وی افزود: در استان مرکزی با هماهنگی استاندار و فرمانداران ستاد مقاوم‌سازی در هر شهرستان تشکیل شده، به تازگی دولت 40 میلیون تومان تسهیلات مقاوم‌سازی پنج درصدی در سال 98 تصویب کرده و بخشی نیز منابع بلاعوض برای نیازمندان و محرومان داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: از بانک مهر ایران حدود 12 میلیون تومان تسهیلات دو درصدی می‌دهیم، دولت و بنیاد مسکن منابع زیادی برای مقاوم‌سازی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

رضافرح تصریح کرد: همه روستاهای بالای 20 خانوار دارای طرح هادی هستند اما برخی روستاها ظرفیت خانوار آن‌ها از 20 درصد بالا رفته که آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد همچنین حدود 150 روستا را نیز بازنگری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اجرای طرح هادی عملا بعد از تصویب آن شروع شده، طرح هادی یک پروژه نبوده بلکه یک طرح یا سند توسعه روستایی است، فاز نخست طرح هادی نزدیک به 400 روستا انجام شده، فاز نخست طرح هادی 111 روستا نیز به اتمام و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی بیان کرد: به تازگی طرح جدیدی در بنیاد مسکن به نام منظومه‌های روستایی ارائه شده که در واقع کار آن مطالعه یک بخش شامل خدماتی که به یک روستا ارائه می‌شود با سایر موارد است و خدمات به صورت حلقه‌ای بین روستاها توزیع می‌شود.

رضافرح عنوان کرد: این طرح برای نخستین بار است که در حال مطالعه در کشور بوده، در استان مرکزی نیز بخش مرکزی شهرستان دلیجان در دستور کار برای اجرای این طرح است.

انتهای پیام/ش

نظر شما