شناسهٔ خبر: 32385429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

رونق کسب و کارهای نوپا و تولید اپلیکشین و بازی های رایانه ای در استان نیاز به حمایت از فعالان این حوزه و پرداخت تسهیلات است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری : با توجه به پتانسیل های گردشگری استان ، تولید اپلیکیشن های گردشگری باعث رشد و شکوفایی روستاهای استان چهارمحال و بختیاری می شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری ، جلسه شورای مدیران شهرستان کیار با محوریت بررسی وضعیت زیرساخت های ارتباطی شهرستان برگزار شد .  مرتضی بلالی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این جلسه با اشاره به زیر ساخت ارتباطی  مطلوب این شهرستان  گفت :  در روستاهای این شهرستان  چندین دستگاه خود پرداز نصب گردیده و با توجه به درخواست اهالی روستاهای دیگر ،  نیاز به پیگیری و نصب دستگاههای بیشتری در روستاهای  این شهرستان است  . وی زیر ساخت ارتباطی و وضعیت پوشش تلفن ثابت و همراه در این شهرستان را نیز رضایت بخش دانستند و گفت : در بخش سبزکوه با توجه به درخواست مردمی نیاز به نصب و راه اندازی یک سایت تلفن همراه بوده که کلیه اقدامات در این خصوص انجام شده و در صورت رفع مشکل برق این سایت ، امکان راه اندازی این سایت وجود دارد . بلالی همچنین با اشاره به آغاز  طرح ثبت نام تلفن ثابت روستایی  از فرماندار و دهیاران این شهرستان خواستار و اطلاع رسانی لازم به روستائیان جهت ثبت نام و بهره مندی از تلفن ثابت شدند .  وی درادامه  این جلسه با توجه امکان ثبت نام و دریافت تسهیلات از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد : متقاضیان دریافت این تسهیلات بویژه فعالان حوزه ICT و کسب و کارهای نو پا می توانند جهت ثبت نام و دریافت تسهیلات به سامانه اعلام شده مراجعه و درخواست خود را ثبت و پس از طی مراحل اداری تسهیلات خود را دریافت کنند .

علی نصیریان فرماندار شهرستان کیار نیز  ضمن ابراز خرسندی از اقدامات مطلوب در حوزه USO و  نصب دستگاه های ATM پست بانک در روستاهای مشمول این طرح را موجب سهولت ارائه خدمات مالی و بانکی  دانست و گفت : نصب دستگاه های مذکور موجب شده مردم برای انجام امور بانکی کمتر به شهرهای استان مراجعه کنند و این شعبات بانکی باعث رونق و تسهیل ارائه خدمات در روستاها شده است .

نظر شما