شناسهٔ خبر: 32385280 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ارزیابی خطرهای سایبری در 15 دستگاه اجرایی سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه خطر‌های سایبری در ۱۵ دستگاه اجرایی استان ‌ارزیابی می‌شود، گفت: مهم‌ترین خطر‌های سایبری دستگاه‌های اجرایی سمنان به منظور جلوگیری از تهدید‌های دشمنان و شناسایی نقاط ضعف و قوت ارزیابی می‌شود.

صاحب‌خبر -

ارزیابی خطرهای سایبری در 15 دستگاه اجرایی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، ایرج کارخایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، امروز، 31 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گروه مشاوران پدافند سایبری استان سمنان به منظور بازدید و ارزیابی بخش فناوری ارتباطات دستگاه اجرایی استان تشکیل شده است، اظهار کرد: گروه مشاوران پدافند سایبری استان تاکنون سامانه‌های ارتباطی 15 دستگاه اجرایی سمنان را ارزیابی کردند.
وی ادامه داد: شناسایی و حذف آسیب‌پذیری تهدیدهای پدافندی و سایبری در دستگاه‌های اجرایی در زمان تهدیدهای احتمالی از علت‌های اصلی تشکیل این گروه است که در این راستا در صورت بروز نقص‌های احتمالی برنامه‌هایی برای رفع چالش برای مصونیت‌سازی سامانه‌های فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان انجام می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان متذکر شد: تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش‌های حیاتی کشور مانند دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در بخش‌های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها، تعریف شده که در طول سال‌های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.
کارخایی با شاره به اینکه امن‌سازی زیرساخت‌ها در بخش پدافند غیرعامل مورد تأکید مسئولان استان و کشور است، یادآور شد: تمامی نکات ایمنی با برگزاری نشست‌های تخصصی به دستگاه‌های اجرایی گوشزد می‌شود.
 انتهای پیام

نظر شما