شناسهٔ خبر: 32385247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو-قدیمی | لینک خبر

رئیس جمهور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان:

حفظ حریم رودخانه‌ها و ساخت سد برای کاهش خسارات سیل یک ضرورت است/ وصل شدن آب و برق بیش از 1000 روستا طی چند روز کار بزرگی بود/ اگر حریم رودخانه‌ها مراعات می‌شد، خسارت کمتری می‌دیدیم

رئیس جمهور گفت: حفظ حریم رودخانه‌ها و ساخت سد در مکان‌های مناسب برای پیشگیری و کاهش خسارات سیل یک ضرورت برای کشور است.

صاحب‌خبر -
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حجت الاسلام و المسلمین "حسن روحانی" روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به اینکه  کار بخش‌های دولتی در ترمیم زیرساخت‌های آسیب دیده استان لرستان کم‌نظیر است، گفت:  در پی وقوع سیلاب اخیر در لرستان،   از میان یک هزار و 145 روستای استان لرستان که با قطعی برق مواجه شده بودند در حال حاضر تنها 6 روستا برق ندارند. 
وی با بیان اینکه وصل شدن آب و برق بیش از 1000 روستا طی چند روز کار بزرگی بود، ادامه داد: آب 961 روستا نیز قطع شده بود که هم اکنون تنها بازسازی شبکه آبرسانی سه روستا باقیمانده است.
روحانی با تاکید بر اینکه حدود 480 میلیارد مترمکعب آب وارد سرزمین ما شده است، گفت: اگر بخواهیم یک متر مکعب از آب دریا را در کنار ساحل شیرین نماییم در حدود چهار الی پنج هزار تومان هزینه خواهد داشت اما خداوند با سیل اخیر، سرمایه، ثروت و نعمت بزرگی را در اختیار ما قرار داد.
رئیس جمهور یادآور شد: برخی به روند سدسازی‌ها در دهه‌های گذشته و همچنین دولت یازدهم ایراد می‌گرفتند که نباید قضاوت‌های سال‌های قبل را فراموش کنیم و امروز شاهد بارندگی بی‌نظیری طی یکصد سال اخیر در 25 استان به صورت همزمان بودیم تا جایی که یک استان معین نیز خود گرفتار سیلاب می‌شد و نمی‌توانست به استان همجوار کمک نماید.
روحانی حفظ حریم رودخانه‌ها و ساخت سد در مکان‌های مناسب برای پیشگیری و کاهش خسارات سیل را ضروری دانست و افزود: صدور مجوز ساخت اماکن و منازل در حاشیه و گاهی حتی در بستر رودخانه‌ها کاری نادرست و خلاف قانون است. اکثر خانه‌های نزدیک رودخانه‌ها ویران شدند و این درحالی است که اگر حریم رودخانه‌ها مراعات می‌شد، خسارات کمتری می‌دیدیم و در مرحله حداقلی باید این امر پیگیری شود و سپس برای بازسازی مناطق در نظر داشته باشیم که محل اماکنی که تخریب شده برای بازسازی مناسب باشد.
وی با اشاره به تشکیل جلساتی در تهران برای پیش‌بینی بارندگی سال آینده افزود: مبنا بر این در نظر گرفته شد که سال آینده نیز با چنین سیلابی مواجه خواهیم بود و باید درس‌های لازم را از این حادثه سیل اخیر گرفته و برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشته باشیم.

خبر تکمیل می‌شود....

نظر شما