شناسهٔ خبر: 32384511 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اين حرکت‌هاي خزنده نفرت انگيز را محکوم مي‌کنم

واکنش محمدرضا سرشار به نامگذاري برخي خيابان‌ها و مراکز فرهنگي به نام‌ افراد غرب‌زده

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- سرشار نامگذاري خيابان‌ها به نام افراد غرب‌زده را بيانگر استيلاي فرهنگ ليبرالي و به حاشيه رانده شدن ارزش‌هاي انقلابي دانست.
به گزارش آريا، محمدرضا سرشار در فضاي مجازي در واکنش به نامگذاري برخي خيابان‌ها و معابر و مراکز فرهنگي به نام‌هاي افراد غرب‌زده نوشت:
نامگذاري خيابان‌ها، بوستان‌ها و ديگر معابر و مراکز فرهنگي و غيرفرهنگيِ عمومي شهرها، به نام‌هاي افراد غرب‌زده، سکولار، فاقد تقيدات اخلاقي، باورهاي اسلامي و انقلابي و حتي بعضا داراي پيشينه عنادورزي‌هاي آشکار با اسلام، انقلاب و نظام جمهوري اسلامي، در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب، توسط شوراي شهرو شهرداري تهران، بيانگر استيلاي فرهنگ ليبرالي و به حاشيه رانده شدن ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي بر کشور است.
بعيد نيست که از اين پس، بسياري از کودکان، نوجوانان و جوانان امروز و فرداهاي ما، با مشاهده نامهايي چون فروغ فرخزاد، سيمين بهبهاني، محمدرضا شجريان، توران ميرهادي... بر اين اماکن، اين افراد را، با آن همه سوابق سوئ فکري و عملي و شخصيتي، الگو و سرمشق خود قرار دهند، و طيف‌هايي از اهالي هنر و قلم نيز به اين نتيجه برسند که دوران هنر و ادبيات ارزشي به سر رسيده است و براي مقبوليت يافتن نزد مسئولان مملکتي و جامعه، بايد راه ناصواب چنين افرادي را دنبال کنند.
البته از جريان سياسياي که براي جلب آراء طيف‌هايي خاص، در «انتخابات» هاي مختلف، حاضر به ائتلاف با هر جرياني با هر پيشينه، تفکر و وابستگي و کمک گرفتن از هر جايي حتي دشمنان آشکار ملت ايران  هست و با اتخاذ اين قبيل تصميم‌ها، عملا دين خود را به اين طيف‌ها و جريان‌ها ادا مي‌کند، شايد نتوان توقعي غير از اين داشت. اما سکوت و بي اعتنايي جريانها، تشکلها و چهره‌هاي شاخص فکري، فرهنگي و سياسي کشور، در قبال چنين نامگذاري‌هاي شرم آوري، بي شک علاوه بر ايجاد مسئوليت براي آنان در پيشگاه الهي، از سوي مردم متدين انقلابي، شهدا، ايثارگران و خانواده هاي مکرم آنان نيز بخشيده نخواهد شد و تاريخ، نام اين جريانها و افراد را به عنوان خائنان به آرمانهاي انقلاب ثبت خواهد کرد.  
بنده به عنوان يکي از خادمان کوچک فرهنگي اين کشور، به سهم خود، اين حرکت‌هاي خزنده نفرت انگيز را محکوم مي‌کنم؛ و از دست مسئولان بي صلاحيت و فاقد غيرت نسبت به آرمانهاي امام و شهدا، به خدا شکايت مي کنم.

نظر شما