شناسهٔ خبر: 32384477 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

بارقه‌ای از امید و اعتماد به هلال در دل نخبگان و مردم

اجرای هدفمند مراسم و اعیاد در راستای کمک به زلزله‌زدگان

صاحب‌خبر -

عدم‌استفاده مناسب از موقعیت‌ها و امکانات موجود در جهت کمک و امداد به حادثه‌دیدگان همواره از ایراداتی بود که بر تشکل‌های داوطلبی گرفته می‌شد، اما حادثه سیل اخیر و همدلی و یکپارچگی‌های صورت‌گرفته توسط نهادهای امدادگری چون هلال‌احمر و سایر تشکل‌های مردمی نشان از آن دارد که راه جلب مشارکت‌های مردمی با استفاده از گروه‌های مرجع، هموارتر از گذشته شده و توفیقات روزافزونی در این مسیر به دست آمده است.
برگزاری جشن بزرگ‌ نیمه شعبان برای یاری به سیل‌زدگان در دریاچه شهدای خلیج‌فارس که توسط شهرداری منطقه ۲۲ و با همکاری جمعیت هلال‌احمر، فرهنگسرای تهران و مدیریت دریاچه شهدای خلیج‌فارس با حضور جمعی از هنرمندان کشورمان و با مشارکت چشمگیر شهروندان برگزار شد، از جمله این اقدامات است.
در همین راستا می‌توان به جمع‌آوری بیش از ۲۵‌میلیارد و ۳۰۰‌میلیون ریال کمک‎های مردمی در گردهمایی اکران فیلم «غلامرضا تختی» برای مردم سیل‌زده کشورمان نیز اشاره داشت. گردهمایی ورزشکاران، هنرمندان، پیشکسوتان، قهرمانان المپیک، خیران و نیکوکاران، تجار و کسبه بازار بزرگ ایران برای کمک به هموطنان سیل‌زده چهارشنبه ۲۸ فروردین با حضور سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش، علیرضا حیدری، حسن رنگرز، مجبتی جباری، بهداد سلیمی و جمعی از ورزشکاران و هنرمندان در کتابخانه بازار بزرگ ایران برگزار شده بود. این مراسم با همکاری کمیته ملی المپیک، سازمان هلال‌احمر، کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک، کمیسیون ملی یونسکو، بنیاد سینمایی فارابی و بازار بزرگ ایران برگزار شد و پس از پایان مراسم گلریزان برای کمک به هموطنان سیل‌زده، فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» نیز در دو سالن پردیس سینمایی بازار بزرگ ایران اکران شد.
همچنین به جشنواره جهانی فیلم فجر می‌توان اشاره داشت که عواید حاصل از بلیت‌فروشی و فروش محصولات فرهنگی در جشنواره به سیل‌زدگان اختصاص یافته است. این جشنواره در تفاهم با هلال‌احمر به‌عنوان سفیر مهربانی این جمعیت انتخاب شده است، تا هم در سال‌های آینده برای پیشگیری و آموزش، فیلم‌هایی در این باب داشته باشد و هم در جامعه جهانی جمعیت هلال‌احمر را معرفی کند. ضمن این‌که همه عواید حاصل از بلیت‌فروشی و فروش محصولات فرهنگی در جشنواره به سیل‌زدگان اختصاص یافته است.
در کنار این اقدامات جمعی و صنفی می‌توان به نقش خود هلال‌احمر در شادی‌آفرینی و همراهی با مردم سیل‌زده در قالب‌های جشن‌های شعبانیه، برگزاری مراسم جشن تولد و ازدواج در چادرهای سیل‌زدگان و حضور جوانان هلال در پشتیبانی روانی این عزیزان اشاره داشت. تنوع روش‌ها و حضور مستمر در کنار حادثه‌دیدگان، این‌بار بیشتر از گذشته متشکل و هدفمند شده و همین امر بارقه‌ای از امید و اعتماد در دل تمامی مردم به وجود آورده است.

نظر شما