شناسهٔ خبر: 32384411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حاشیه نویسی مهر؛

اختلاف آماری استاندار و رئیس جمهور/خاطره روحانی از پل‌سازی درکویر

خرم‌آباد- سخنرانی رئیس‌جمهور درشورای مدیریت بحران لرستان حواشی مختلفی ازجمله اختلاف آماری روحانی و استاندار و روایت رئیس دولت از پل‌سازی در کویر و شباهت کشتی‌سازی نوح وتعریض رودخانه‌ها داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سخنرانی امروز حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه شورای مدیریت بحران لرستان حاوی روایات و نکاتی بود که برخی از آنها در زیر می‌آید.

* در جریان این جلسه روحانی در سخنانی با اشاره به تماس با استاندار لرستان در شب حادثه سیل در پلدختر گفت: دوازدهم فروردین که با استاندار صحبت می‌کردیم و من راجع به پلدختر سوال کردم ایشان شب بود و گفتند که ارتباط ما قطع است و ما خبر نداریم و احساس خطر می‌کنیم، خیلی من نگران شدم. من مقداری قرآن خواندم و دعا کردم و شب چند بار بیدار شدم و تا صبح که اول وقت بیدار شدم و تماس برقرار شد و متوجه شدیم که الحمدلله تلفات جانی نبوده ولی خسارات مالی زیاد بوده است.

* رئیس جمهور همچنین با اشاره به آیه «کُلَّما مَرَّ عَلَیْهِ مَلَأٌ مِنْ قَوْمِهِ سَخِرُوا» در زمینه ساخت کشتی نوح، ضمن یادآوری اینکه آن زمان که حضرت نوح کشتی را می‌ساختند هر کسی که رد می‌شد لبخندی می‌زد و مسخره می‌کردند، ادامه داد: سال‌ها طول کشید که حضرت آن کشتی را ساخت و آن واقعه رخ داد و آن کشتی منجی همه مؤمنین و موجودات زنده و غیر انسان شد. حالا اگر ما ۲۰ سال پیش این رودخانه‌ها را توسعه می‌دادیم می‌گفتید عجب دولت بیکاری است. مردم شغل و آب ندارند، اصلاً خشکسالی است و اینها دارند رودخانه را توسعه می‌دهند، موضوع مثل کشتی نوح می‌شد.

*روحانی همچنین به خاطرات خود پیش از انقلاب هم در این جلسه اشاره کرد و گفت: ما بچه کویر هستیم و این داستان مربوط به قبل انقلاب است. زمانی که ما از یک جاده کویری عبور می‌کردیم می‌دیدم که مدام پل می‌ساختند و نگاه می‌کردیم که چرا اینها در این بیابان و کویر خشک پل می‌سازند. یکسالی در همان سال‌ها یک بارندگی خوبی شد، داشتم رد می‌شدم از منطقه به سمت تهران دیدم تمام پل‌ها از زیرش دارد آب رد می‌شود و تا سقف پل آب آمده است. لذا برنامه ریزی می‌شود برای شرایطی که ممکن است ۱۰ سال هم آبی نباشد.

*اختلاف آمار استاندار و رئیس جمهور از دیگر نکات این جلسه بود. روحانی در شورای مدیریت بحران لرستان گفت: در راه‌ها تعداد روستاهایی که مسدود بود و باز شده ۸۶۰ روستا بود که‏ استاندار گفت ۸۷۰ روستا یعنی ۱۰ تا اختلاف است. تعداد روستاهای مسدود شده در حال حاضر ۴۴ روستا است که استاندار گفت ۴۶ روستا. جزئی اختلاف داریم بین گزارشی که پیش من است و گزارشی که آقای استاندار دارد. حالا نزدیک به هم است.

استاندار لرستان در واکنش به این اظهارات رئیس جمهور گفت: گزارش من برای دیشب است ممکن است امروز صبح باز شده باشد. روحانی در واکنش به این صحبت خادمی گفت: حالا مال ما بهتر است یا مال شما؟ این گونه که شما می‌گوئید آمار ما درست تر و به روز تر است.

* خاطره روحانی از یک پیرمرد سیل زده مازندرانی از دیگر حواشی جلسه شورای مدیریت بحران بود. رئیس جمهوری گفت: رفته بودم روستایی در مازندران که یک پیرمرد روستایی گفت نمی‌گذارم بروید، خسارت‌های من را بده و برو. گفتم استاندار و فرماندار تأمین می‌کنند. که این روستایی گفت تو بروی دیگر نمی‌دهند. وی در ادامه سخنانش تاکید کرد که مردم مطمئن باشند همه ما مسئول هستیم و در حد امکان و توانمان جبران می‌کنیم.

نظر شما