شناسهٔ خبر: 32383097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

موسسه مدیران جوان برگزار نمود

طرح مدیر پاسخگو بمناسبت هفته جوان برگزار شد

موسسه مدیران جوان ششمین طرح مدیرپاسخگو با حضور بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی استان اردبیل و جوانان و دبیران سازمانهای مردم نهاد برگزار و ستاری به سوالات و ابهامات این قشر پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، بهزاد ستاری در گرامیداشت هفته جوان و در ششمین نشست مدیر پاسخگو در جمع جوانان و اعضای تشکل‌های مردم‌نهاد در اردبیل اظهار کرد: بهزیستی با تنوع فعالیت‌ها توانسته است به بیش از 28 هزار و 300 نفر مستمری بگیر و خانواده‌های نیازمند ارائه خدمات کند که این تنوع خدمات به بیش از 190 مورد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: ما سال گذشته موفق شدیم تمام پشت نوبتی‌ها را پذیرش کنیم به طوری که تعداد مددجویان تحت پوشش این اداره کل در سال گذشته از 15 هزار و 300 نفر به بیش از 28 هزار و 300 نفر رسید به طوری که ما 13 هزار نفر مستمری بگیر جدید پذیرش کردیم
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل به افزایش مستمری این افراد تا سقف 3.4 برابر اشاره کرد و گفت: یارانه این افراد نیز در سال گذشته در کنار افزایش مستمری آنها دو برابر شد.
ستاری با اشاره به فعالیت انجمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد بیان کرد: ما تاکنون بیش از 95 درصد کارها و فعالیت‌های خود را از طریق این تشکل‌ها و مجموعه‌های خیریه به بخش غیردولتی واگذار کردیم و آمادگی داریم در سال جدید نیز مابقی تعهدات خدمتی خود را برای مددجویان و معلولان به این مجموعه‌ها واگذار کنیم.
وی از فعالیت 40 کلینیک و مرکز خدمات مددکاری غیردولتی خبر داد و تصریح کرد: در این مراکز برای 28 هزار نفر پرونده تشکیل شده تا از طریق این مجموعه‌های غیردولتی ارائه خدمات انجام شود.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با یادآوری اینکه اداره کل بهزیستی استان اردبیل در سال گذشته 140 واحد مسکونی را برای معلولان تامین کرده است، افزود: در حمایت از خانواده‌های چندمعلول 67 واحد مسکن با پرداخت 30 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در مناطق شهری و 18 میلیون تومان نیز در مناطق روستایی تامین و در اختیار آنها قرار گرفته است.
ستاری به فعالیت‌های حوزه اشتغال بهزیستی نیز اشاره و اظهار کرد: عملکرد ما در مجموع در سال گذشته در حوزه اشتغال 827 نفر بوده که ما موفق شدیم برای این تعداد افراد اشتغال مولد فراهم کنیم.
 
وی از پرداخت شهریه 452 نفر از دانشجویان به مبلغ 706 میلیون تومان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حمایت از هیئت‌های ورزشی به ویژه هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان، نابینایان و ناشنوایان بهزیستی استان اردبیل 360 میلیون تومان کمک کرده که اغلب این کمک‌ها در قالب تهیه سالن و همچنین بکارگیری مربیان بوده است.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: 70 پروانه فعالیت برای مراکز و موسسات غیردولتی صادر کردیم به طوری که دو مرکز اوتیسم، یک مرکز ارائه خدمات روزانه برای سالمندان، مرکز کودک و خانواده برای ناشنوایان و 8 مرکز ازدواج و خانه امن برای زنان بی‌سرپرست تامین شده است.
ستاری به فعالیت موسسات خیریه اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این استا تا فعالیت این موسسات به سمت تخصصی و در حوزه‌های درمان، ازدواج و ... سوق یابد.
وی با اشاره به 40 مرکز نگهداری معلولان ذهنی، روانی و سالمندان با پذیرش یک هزار و 851 نفر تصریح کرد: ما با همکاری یکی از خیرین در حال حاضر برای 400 نفر ماهانه 100 هزار تومان پرداختی را انجام می‌دهیم و این فرد که نمی‌خواهد نام و نشان او معلوم شود برای هزار نفر از نیازمندان قرار است 100 هزار تومان مستمری پرداخت کند.

 

نظر شما