شناسهٔ خبر: 32382961 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج)؛

وقتی همه خوابیم

پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: نِعمتانِ خُفیَتان: الصِحة فی الأبدان، والأمن فی الأوطان، یعنی دو نعمت است که نهان است، تندرستی بدن و امنیت وطن.

صاحب‌خبر -

چشمی باید باشد تا وقتی که همه خوابیم ما را از گزند مخاطرات آگاه سازد. چشمی باید باشد تا در روزگار ناامنی و ستم و استیلای جهل استکباری، آرامش ما و فرزندان‌مان را پاس بدارد.
در روزگاری که تروریسم، جنگ، توطئه بیگانگان، مفاسد اقتصادی و ده‌ها خطر و بلا مردم ما را تهدید می‌کند، تعدادی از دلسوخته‌ترین انسان‌ها بیدارند و بر سر مردم بال‌های نامریی و فرشته‌سان خود را گسترده‌اند.
آنان گاه سپر بلای مردم و میهن می‌شوند. نام آنان سربازان گمنام امام زمان (عج) است. آنچه رنج است می‌کشند و آنچه طعنه و ملامت است به جان می‌خرند. آنچه تلخی و زهر روزگار است به کام می‌گیرند تا شیرینی آرامش و حلاوت امنیت را تقدیم ما و آیندگان‌مان کنند.
دیدبانان حقیقت و راستی که از نیرنگ‌ها، توطئه‌ها، تهدیدها، آسیب‌ها و بیراهه‌ها بیش از همه‌ ما می‌دانند و نگران حال و آینده ما هستند تا در این دریای متلاطم و پرمکر و خطر دنیای معاصر، ما را به ساحل آرامش هدایت کنند.
آنان از خود ما هستند، از جنس همین مردم؛ انسان‌هایی که از آسودگی خود گذشته‌اند تا نعمت امنیت را به ما ارزانی دارند.
بنابر این حدیث شریف نبوی، تا هنگامی که سالم و تندرست هستیم قدر عافیت و سلامت را نمی‌دانیم مگر بیماری و آزاری به ما برسد و نیز تا هنگامی که در صلح و آرامش هستیم فراموش می‌کنیم که هم‌اینک در کنار ما چه خطراتی وجود دارد و چه کسانی گاه جان خود را برای حفظ این امنیت و صلح بر کف می‌گذارند.
یادمان نرود که در غرب آسیای آشوب‌زده و بی‌ثبات امروز، آنچه کشور ما را از بلایا نگاه داشته همین هوشیاری‌ها و چشمان همیشه بیدار و تیزبین کسانی است که کوچک‌ترین گزند به این خاک و ملت را برنمی‌تابند.
هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) تنها روزهایی برای یادآوری تلاش‌های این انسان‌های گمنام و پرافتخار است.
کسانی که نصیبی از نام و شهرت نمی‌برند، در هیچ رسانه و شو تلویزیونی نیستند، قهرمانان نمایشی و عرضه‌کنندگان بازار خودنمایی نیستند، هیچ جا خدمات‌شان برشمرده نمی‌شود و «گمنامی» آنان خود گواهی بر مظلومیت و صداقت آنان است.
با این همه، آنان مدال‌های افتخار و دعای خیرشان را پیش از این از خداوند و مردم گرفته‌اند.
این ایام را به تمامی پرسنل زحمتکش وزارت اطلاعات، این انسان‌ های برگزیده و گمنام اما زنده‌نام و مأجور در نزد خداوند متعال، به ویژه تمامی کارکنان اداره کل اطلاعات خراسان شمالی که امنیت امروز ما مرهون مجاهدت‌های آنان است، تبریک می‌گوییم.

نظر شما