شناسهٔ خبر: 32382960 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل؛

اسلام آباد نیازمند تحکیم مناسبات دیپلماتیک و اقتصادی با تهران است

اسلام آباد- ایرنا- نماینده سابق پاکستان در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو،سفر عمران خان به تهران را گامی مهمی در توسعه روابط میان دو کشور دانست و تاکید کرد:اسلام آباد نیازمند تحکیم مناسبات با ایران به ویژه در بخش های دیپلماتیک و اقتصادی است.

صاحب‌خبر -

«ضمیر اکرم» روز شنبه در گفت وگوی با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد اظهار کرد،سفر کنونی نخست وزیر پاکستان به ایران باعث تقویت بیش از پیش مناسبات دو کشور می شود.
وی با اشاره به اهمیت این سفر تصریح کرد روابط سنتی و دیرینه دو کشور ریشه در مشترکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی دارد.
ضمیر اکرم که تقریبا 40 سال فعالیت دیپلماتیک در کارنامه خود دارد، خاطرنشان کرد منطقه با مشکلات متعددی روبرو است و پاکستان بر ضرورت حل این مشکلات به ویژه مسائل میان کشورهای اسلامی از طریق گفت وگوهای مسالمت آمیز و همکاری مشترک تاکید دارد.
کاردار پیشین سفارت پاکستان در واشنگتن با اشاره به اینکه در جریان سفر نخست وزیر پاکستان به ایران دو کشور درباره توسعه روابط مذاکره خواهند کرد، افزود: ایران و پاکستان ظرفیت های فراوانی برای گسترش مناسبات تجاری دارند اما از این فرصت ها و موقعیت ها به نحو کامل استفاده نشده است.
وی افزایش تعاملات میان مردم دو کشور را ضرروری دانست و گفت که باید برای تقویت گردشگری بین دو کشور اقدامات لازم صورت گیرد.
نماینده پیشین پاکستان در کنفرانس خلع سلاح گفت که ایران و پاکستان همکاری های زیادی در مجامع منطقه ای و جهانی از جمله سازمان همکاری کشورهای اسلامی، سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی دارند.
وی با تاکید بر اینکه تروریسم دشمن مشترک پاکستان و ایران است افزود، دو کشور در خصوص مسائل امنیتی و مرزی باید همکاری های خود را افزایش دهند.
ضمیر اکرم با اشاره به تحولات منطقه ای، گفت: کشورهای اسلامی باید اختلافات خود را با همکاری مشترک و درک صحیح مشکل حل کنند و اسلام آباد در این زمینه آماده نقش آفرینی است.
وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که «عمران خان» نخست وزیر این کشور فردا یکشنبه 21 آوریل (اول اردیبهشت ماه) به دعوت رسمی «دکتر حسن روحانی»، برای سفری 2 روزه وارد ایران می شود.
این نخستین سفر عمران خان به ایران از هنگام برعهده گرفتن مقام نخست وزیری کشورش محسوب می شود.
در بیانیه مذکور آمده است:نخست وزیر پاکستان قبل از عزیمت به تهران،توقف کوتاهی در شهر مشهد خواهد داشت.
آساق*272*274**1600

نظر شما