شناسهٔ خبر: 32382827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت حدود یک‌هزار تخلف صنفی در طرح نظارتی نوروز در سمنان

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در طرح نظارتی نوروز امسال، 989 فقره تخلف از واحدهای صنفی در استان کشف و ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی یحیایی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در طرح نظارتی نوروز امسال و به‌منظور رصد وضع بازار کالا و خدمات و به‌ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان که از اول بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد و تا 15 فروردین‌ماه سال جاری ادامه داشت، 11 هزار و 500 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان انجام گرفته است.

وی گفت: در این بازرسی‌ها که به‌صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است، تعداد 989 مورد تخلف ازجمله گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدور صدور صورتحساب و ... کشف و ثبت شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: تعداد 841 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 37 میلیارد و 676 میلیون و 431 هزار ریال تشکیل و برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

یحیایی با اشاره به فراوانی بازرسی‌های صورت‌گرفته از کالاهای اساسی و اولویت‌دار، بیان کرد: از 841 پرونده تشکیل‌شده، پوشاک، کیف و کفش با 280 پرونده در صدر تخلفات قرار دارد و نان با 95 پرونده، میوه با 64 پرونده و اقلام پروتئینی با 53 پرونده و شیرینی‌جات با 42 پرونده در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

وی افزود: در این مدت تعداد 651 مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده که 276 مورد از سوی 104 ناظر افتخاری به این ستاد گزارش شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از فعالیت گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت به همراه دستگاه‌های ذی‌ربط نظیر تعزیرات، اصناف، علوم پزشکی، استاندارد، فرمانداری و ... در این مدت خبر داد و خاطرنشان کرد: در طرح نظارتی نوروز امسال، 386 مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است.

انتهای پیام/2568/س/

برچسب‌ها:

نظر شما