شناسهٔ خبر: 32382709 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش برف بهاری جاده های تکاب را فراگرفت

مهاباد - ایرنا - بارش برف شب گذشته و بامداد امروز /شنبه/ جاده های منتهی به تکاب از جمله محور تکاب - شاهین دژ و محور تکاب - ایرانخواه را یک ماه پس از آغاز فصل بهار فرا گرفت.

صاحب‌خبر -

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: محورهای مواصلاتی این شهرستان به علت بارش برف لغزنده است و باید رانندگان برای تردد در این محورها با احتیاط و سرعت مطمئن حرکت کنند.
حبیب الله شیوخی افزود: همچنین توصیه می شود رانندگان برای تردد در محورهای تکاب - شاهین دژ و تکاب - دوراهی ایرانخواه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند تا در صورت تداوم بارش برف در گردنه های سخت گذر این محور ها گرفتار نشوند.
وی بیان کرد: شهروندان و مسافران نیز تا پایان وقت امروز /شنبه/ به ویژه در ساعات پایانی شب از تردد غیرضروری در محور تکاب - ایرانخواه خودداری کنند.
شیوخی اظهار داشت: با وجود بارش برف از شب گذشته، جاده های منتهی به تکاب باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.
رییس اداره هواشناسی تکاب نیز به ایرنا گفت: وضعیت هوای این شهرستان امروز نیمه ابری همراه با بارش پراکنده باران و گاهی وزش باد شدید خواهد بود و فردا /یکشنبه/ نیز به تدریج شاهد افزایش ابر و رگبار و رعد و برق وزش باد خواهیم بود.
رسول جبرییلی میزان بارش باران در شبانه روز گذشته در تکاب را 7.2 میلی متر اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به کاهش دمای هوا و بارش باران کشاورزان منطقه باید از اراضی کشاورزی و باغ ها مراقبت کنند و تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی بهاره محصولات کشاورزی را به کار گیرند.
به گزارش ایرنا، تکاب در منطقه ای سردسیر و کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و زمستان هایی طولانی و طاقت فرسا و جاده هایی سخت گذر دارد.
7514/6185/2093

نظر شما