شناسهٔ خبر: 32382147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام جمعه طبس:

هزینه‌های گزاف برای قبور اموات جهت کمک به سیل‌زدگان جمع‌آوری شود

امام جمعه طبس گفت: اگر هزینه‌هایی که صرف خریدن شیرینی و شکلات برای قبور اموات می‌شود، برای افراد سیل‌زده جمع‌آوری شود، مطمئنا خیرات و ثواب آن برای اموات بیشتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی امام جمعه طبس در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در اسلام رسمی با عنوان این‌که روز ۱۴ شعبان باید بر سر قبور اموات حاضر شد وجود ندارد البته رفتن بر سر قبور اموات و خواندن فاتحه برای آن‌ها کار بسیار شایسته‌ای است و ارتباط روحی روانی برای فردی که عزیزی از دست داده برقرار می‌شود و فرد آرامش پیدا می‌کند.

 
وی با اشاره به این‌که در اسلام رفتن بر سر قبور اموات برای قرائت فاتحه سفارش شده است، افزود: گاهی برای خیرات اموات هزینه‌های گزافی می‌شود که سر از اسراف درمی‌آورد که اسراف یک عمل کاملا حرام شرعی است.
 
امام جمعه طبس به آیه قرآن مبنی بر این‌که اسراف‌کاران برادران شیطان هستند، اشاره کرد و افزود: بر سر هر قبری میزان زیادی میوه، شیرینی و شکلات و موارد دیگر گذاشته می‌شود که هزینه سنگین و گزافی است و با وضعیت گرانی، هیچ‌گونه ضرورتی برای این هزینه‌ها وجود ندارد.
 
حجت‌الاسلام محمدی گفت: اگر هزینه‌های گزافی که برای قبور اموات می‌شود، جمع‌آوری شود بسیاری از دردهای جامعه مداوا خواهد شد.
 
وی به با اشاره به سیل اخیر در کشور تصریح کرد: اگر هزینه‌هایی که صرف خریدن شیرینی و شکلات برای قبور اموات می‌شود، برای افراد سیل‌زده جمع‌آوری شود، مطمئنا خیرات و ثواب آن برای اموات بیشتر است.
 
امام جمعه طبس افزود: در هر شهر و دیاری محرومان زیادی وجود دارند که به نان و آب خود محتاج هستند و اگر این هزینه‌ها در راه نیازمندان صرف شود مطمئنا روح آن مرده نیز ثواب بیشتری می‌برد.
 
حجت‌الاسلام محمدی گفت: مؤمنان و متدینین به توصیه‌های دینی و نیازهای جامعه توجه داشته باشند و خیرات خود را در راهی هزینه کنند که بهره‌برداری و ثواب بیشتری به همراه داشته باشد.
 
انتهای پیام/

نظر شما