شناسهٔ خبر: 32380059 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

جانمایی موزه هوانوردی ایران در تنها آشیانه چوبی تهران

همشهری‌آنلاین: اعضا تیم تهرانگردی به فرودگاه قلعه مرغی رفتند و از تنها آشیانه چوبی که هنوز سازه‌های چوبی آن باقی مانده است، بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

احمد مسجد جامعی جمعه ۳۰ فروردین در ادامه تهرانگردی به همراه شهردار منطقه ۱۹ به بوستان ولایت رفت و از آشیانه فرودگاه قلعه مرغی بازدید کرد و گفت: این آشیانه در سال ۱۳۰۱ ساخته شده است و تنها آشیانه‌ای است که هنوز سازه‌های چوبی آن باقی مانده است اما متأسفانه نه ثبت ملی شده و نه فکری به حال نگهداشت آن شده است.

به گزارش ایسنا، او با بیان این‌که این آشیانه چوبی است و بسیار منحصر به فرد است، گفت: باید فکری به حال آن کنیم.

در ادامه کاپیتان شاهین نژاد، نایب رئیس کانون خلبانان ضمن تشریح برنامه‌های آتی که در صورت ساخته شدن موزه هوانوردی در بوستان ولایت انجام خواهد گرفت؛ گفت: ما با شهردار و رئیس شورای شهر صحبت کردیم و آنها برای حفظ آشیانه قدیمی و ساخت موزه جدید به ما قول همکاری داده‌اند و امیدواریم که با تخصیص اعتبارات در مورد این موزه که سال‌ها است موضوعش معطل مانده چاره‌اندیشی شود.

 توکلی، شهردار منطقه ۱۹ با بیان این‌که در بودجه ۹۸ این منطقه ردیفی برای حفاظت از آشیانه قلعه مرغی دیده نشده و شاید باید متممی ارائه شود؛ گفت: اما منطقه ۱۹ برای حفاظت این آشیانه چوبی از باد و باران قطعاً با اعتبارات منطقه تا پایان سال نسبت به احداث سقف بر روی آشیانه اقدام خواهد کرد.

نظر شما