شناسهٔ خبر: 32380050 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

نخست وزیر هند: روز‌هایی که هند در برابر تهدیدات تسلیم می‌شد، گذشت / می‌توانیم با مادر بمب‌های هسته‌ای، پاکستان را با خاک یکسان کنیم

نخست وزیر هند تهدید کرد که با مادر بمب ها، پاکستان را با خاک یکسان می‌کند. 'نارندرا مودی' در مبارزات انتخاباتی در گجرات گفت: ما مادر بمب‌های هسته‌ای را در اختیار داریم. تصمیم گرفتم به پاکستان بگویم هر کاری که می‌خواهی انجام بده، ما تلافی خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه «دیلی اکسپرس» پاکستان نوشت، نخست وزیر هند تهدید کرد که با مادر بمب ها، پاکستان را با خاک یکسان می‌کند.

به نوشته روز شنبه این روزنامه پاکستانی، 'نارندرا مودی' در مبارزات انتخاباتی در گجرات گفت: ما مادر بمب‌های هسته‌ای را در اختیار داریم. تصمیم گرفتم به پاکستان بگویم هر کاری که می‌خواهی انجام بده، ما تلافی خواهیم کرد.

مودی همچنین خاطر نشان کرد که نیرو‌های هندی می‌توانند دست به حمله نظامی علیه پاکستان بزنند. آن روز‌هایی که هند در برابر تهدیدات تسلیم می‌شد، گذشت. هند فعلی، هندی جدید است و تروریست‌ها را در پناهگاه‌های مرزی شان هدف قرار می‌دهد.

مودی در حالی پاکستان را تهدید می‌کند که در بحبوحه مرحله اول انتخابات سراسری به دنبال تصدی سمت نخست وزیری هند برای دور دوم است و با چالش جدی حزب کنگره مواجه است که با سرمایه گذاری بر روی سابقه ناموفق اقتصادی مودی، به پیروزی در انتخابات امیدوار است.

هزاران نامزد از بیش از ۲ هزار حزب هندی برای کسب ۵۴۳ کرسی پارلمان این کشور در حال رقابت هستند. مرحله آخر این انتخابات هفت مرحله ای، ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت) برگزار و نتایج آن ۲۳ مه (۲ خرداد) اعلام می‌شود. مرحله اول این انتخات ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) آغاز شد.

روابط هند و پاکستان در پی حمله فوریه گروه تروریستی جیش محمد به نظامیان هند در پولوامای کشمیر، کشته شدن ۴۰ تن از آن‌ها و حمله هوایی تلافی جویانه دهلی به پایگاه این گروه تروریستی در بالاکوت پاکستان متشنج شد و سنگینی این تنش همچنان بر روابط دو همسایه سنگینی می‌کند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما