شناسهٔ خبر: 32377696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«جهاد همبستگی» موجب افزایش وفاق ملی و کمک به آسیب‌دیدگان می‌شود

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ضمن اشاره به خسارت 40 هزار میلیارد تومانی به زیرساخت‌ها و بناها در کشور، طرح «جهاد همبستگی ملی» را موجب افزایش وفاق ملی و کمک به آسیب‌دیدگان و نیز ساماندهی کمک‌های مردمی دانست.

صاحب‌خبر -

سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به طرح «جهاد همبستگی ملی» برای بازسازی مناطق سیل‌زده در کشور  اظهار کرد: اجرای چنین طرحی موجب افزایش همبستگی و وفاق بیشتر در کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز با توجه به فرهنگ نوع‌دوستی که بر جامعه ایرانی حاکم است، همبستگی و حس همیاری و همدردی شکل گرفته و در بحران‌های مختلف طبیعی شاهد حضور خودجوش مردم در کمک به هموطنان بوده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم نوع‌دوست در حادثه سیل شمال و جنوب کشورمان در حد توان به سیل‌زدگان کمک می‌کنند و حماسه‌های زیبایی از بخشش و مهربانی را خلق می‌کنند.

علوی ادامه داد: طرح «جهادهمبستگی ملی» موجب نظام‌مندشدن کمک‌های مردمی و خیرین خواهد شد، چرا که خیرین به بحث ساخت خانه، مسجد و سایر نیازهای سیل‌زدگان در مناطق آسیب‌دیده کمک می‌کنند که ساماندهی و نظامندکردن این کارها نقش مهمی در توزیع عادلانه و تسریع در انجام آنها خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح «جهاد همبستگی ملی» طرح خوبی است اما باید از ظرفیت رسانه ملی و سایر ابزارها و رسانه‌ها برای مشارکت همگانی استفاده شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح «جهاد همبستگی» باید به نحوی معرفی شود که تمام مردم جامعه احساس مسؤولیت کنند و هر کس گوشه‌ای از کار به دست بگیرد.

علوی ادامه داد: در حال حاضر نصف جمعیت کشور بنا به دلایلی از قبیل سیل، زلزله، طوفان شن و الان هم حمله ملخ‌ها به مزارع دچار آسیب جدی شده‌اند و اعتبارات دولتی جوابگوی جبران این بار عظیم نخواهد بود لذا اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی»، جدای از کمک به دولت در عرصه بازسازی این مناطق، می‌تواند نقش مهمی در تقویت و توسعه فرهنگ همبستگی و اتحاد داشته باشد.

وی افزود: البته این حرکت نیاز به برنامه‌ریزی در استان‌ها دارد، اینکه چه کسانی و یا مجموعه‌هایی مسؤولیت کار  را  به عهده بگیرند و این نیازمند یک فرماندهی قوی است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ایران 41 بحران را پشت سر گذاشته و این نشان می‌دهد این کشور یک کشور بحران‌خیز است لذا طرح «جهاد همبستگی ملی» را می‌توان به عنوان یک طرح دائمی تعریف کرد که به صورت مستمر فعال باشد.

وی یادآوری کرد: سیل‌های اخیر بیش از 40 هزار میلیارد تومان خسارت به تاسیسات و بناها در کشور وارد کرده که به فرمان مقام معظم رهبری 20 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای جبران بخشی از این خسارت در نظر گرفته شده است.

علوی در ادامه گفت: مردم فرهنگی کردستان با وجود مشکلات اقتصادی، همواره در کمک به هم‌نوع‌ پای کار بوده و سنگ‌تمام گذاشته‌اند و در این مقطع زمانی نیز هرآنچه در توان داشته‌اند در کمک به سیل‌زدگان دریغ نکرده‌اند.

انتهای پیام/2330/71/ق

نظر شما