شناسهٔ خبر: 32376899 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

المسیره:

انگلیس در حمایت از سعودی‌ها علیه یمن نقشی پنهان دارد

یک وب‌سایت خبری و تحلیلی یمنی تصریح کرد که علیرغم ادعای بی‌طرف بودن، مقامات لندن به‌صورت غیرمستقیم به نفع اشغالگران سعودی و به ضرر مردم یمن اقدام می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از المسیره، این وب‌سایت خبری-تحلیلی یمنی تصریح کرد که علیرغم ادعای بی‌طرف بودن، مقامات لندن به‌صورت غیرمستقیم به نفع اشغالگران سعودی و به ضرر مردم یمن اقدام می‌کنند.

این وب‌سایت ادامه داد که در پس‌زمینه سخنان جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس در ماه گذشته، لندن به اقدامات جدی خود در خصوص دشمنی پنهان با یمن از طریق نمایند خود در شورای امنیت سازمان ملل ادامه داد.

هانت در بیانه خود در ماه گذشته از نیروهای مردم انصار الله خواسته بود تا از بندر حدیده خارج شوند که با ادعای بی‌طرفی انگلیسی‌ها در حل بحران یمن در تضاد است.

کارن پیرس نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل در سخنان خود در شورای امنیت اعلام کرد: «برای ما کسر شأن است که بگذاریم قرارداد استکهلم شکست بخورد. شورای امنیت باید آماده باشد ک اقدامات سخت‌تری را بکار گیرد اگر نشست آتی ما هیچ موفقیتی به دست نیاورد.»

المسیره ادامه داد که به‌جز اقدامات سیاسی لندن، رسانه‌های انگلیس هم در ماه‌های اسفند و فروردین اخبار فراوانی را در خصوص نقش مستقیم نظامی انتشار دادند.

المسیره نتیجه گرفت که این اقدامات انگلیس ثابت می‌کند که لندن درصدد است نقش مهم‌تری را در تحولات یمن داشته باشد تا بتواند نیروهای ائتلاف را از شکست برهاند.

انتهای پیام/4124/

نظر شما