شناسهٔ خبر: 32376898 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

۲ مدال طلای ایران در ۴ وزن اول تورنمنت کشتی آزاد ترکیه

محمدصادق فیروزپور و علیرضا عبداللهی به مدال طلای اوزان ۷۰ و ۹۲ کیلوگرم رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جوانان جام قهرمانان ترکیه دست یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جوانان جام قهرمانان ترکیه از ظهر دیروز پنج شنبه و با برگزاری مسابقات چهار وزن نخست در شهر آنتالیا ترکیه آغاز شد که در پایان دیدارهای این اوزان، امشب (جمعه)، محمدصادق فیروزپور و علیرضا عبدالهی در اوزان ۷۰ و ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند.

 

همچنین امروز (جمعه) نیز رقابت‌های مقدماتی سه وزن دوم برگزار شد که علیرضا رکابی در وزن ۹۷ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت و علی اشکیور و عبداله شیخ اعظمی در اوزان ۶۵ و ۷۹ کیلوگرم در گروه بازنده‌ها (شانس مجدد) حضور دارند.

 

نتایج سه نماینده کشورمان در مسابقات چهار وزن نخست به شرح زیر است:

در وزن ۶۱ کیلوگرم مهدی شیرازی در دور نخست کادیرجان از قرقیزستان را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داد اما در دور بعد مقابل حریف ترک خود در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۶ بر ۶ مغلوب شد و با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی، شیرازی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

در وزن ۷۰ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور بیلال آکبی از ترکیه را با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب کرد وی در در دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر آتای مامعلی از قرقیزستان را شکست داد و در دور سوم نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. فیروزپور در دیدار فینال با نتیجه ۴ بر ۲ از سد حریف آذربایجانی گذشت و به مدال طلا دست یافت.

 

در وزن ۹۲ کیلوگرم علیرضا عبداللهی در دو دور گئورگی چانکسلانی از گرجستان و کشتی گیری از ترکیه را با نتایج ۱۰ بر صفر و ۱۴ بر ۲ مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. عبداللهی در دیدار فینال با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد نماینده کشور آذربایجان گذشت و صاحب مدال طلا شد.

 

نتایج کشتی گیران کشورمان در رقابت‌های مقدماتی سه وزن دوم به شرح زیر است:

در وزن ۶۵ کیلوگرم علی اشکیور در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد حریف قزاقستانی گذشت وی در دور دوم مقابل کشتی گیری از جمهوری آذربایجان مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، اشکیور به گروه بازنده‌ها رفت تا فردا رقابت‌های خود را در این گروه برای کسب مدال برنز برگزار کند.

 

در وزن ۷۹ کیلوگرم عبداله شیخ اعظمی در دیدار نخست مغلوب حریف آذربایجانی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. در همین وزن علی شکوری مقابل حریفی از کشور ترکیه با نتیجه ۸ بر ۴ مغلوب شد و با توجه به شکست کشتی گیر ترک در دورهای بعد، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

در وزن ۹۷ کیلوگرم علیرضا رکابی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر کشتی گیر جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشت وی در دور سوم نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد نماینده گرجستان گذشت و در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه ۴ بر یک حریف ترک خود را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد.

 

مسابقات، شانس مجدد رده بندی و فینال سه وزن دوم فردا (شنبه) برگزار می‌شود و رقابت‌های اوزان ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم نیز روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما