شناسهٔ خبر: 32376854 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

دانستنی‌های پزشکی؛

زیبایی صورت با فلفل دلمه‌ای و هویج

هر فرد برای اینکه صورت جوان و شفافی داشته باشد باید از میوه استفاده کند و خوردن میوه ملاک نیست بلکه پوست صورت هم باید از میوه استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با  افزایش سن، پوست پیر می‌شود و پیشگیری از آن آسان نیست به طوری که برخی‌ها برای جوان ماندن پوستشان را جراحی می‌کنند تا زیبا و جوان شوند. اما میوه‌ها برای پوست مفید هستند و حاوی ترکیباتی هستند که از سرعت پیری پوست جلوگیری می‌کنند به همین صورت پوست هم به میوه نیاز دارد. خوردن میوه از یک سو و مالیدن میوه‌ها بر روی پوست از سوی دیگر هم به سلامتی و هم به شادابی و شفافی پوست کمک می‌کند.

در حقیقت برای آرایش کردن باید از میوه استفاده کرد به این صورت ابتدا باید پوست را پاکسازی و نازک کرد و سپس به آن میوه داد.

برای اینکه خوراکی‌ها بهتر تأثیر کنند باید قسمتی از آ‌نها مخصوصاً ویتامین‌ها و هورمون‌های آنها جذب شوند و این‌کار قبل از آ‌ن‌که صورت پاک شود و تا چربی آن گرفته نشود و سلول‌های مرده آن برطرف نشوند امکان ندارد. پس بهتر آن است که هفته‌ای یک بار پوست خود را تمیز کنید و دستوری را که برای نازک کردن می‌دهیم انجام دهید.

صورت را با کمک یک فرچه صابون همانطور که مردها قبل از تراشیدن صورت عمل می‌کنند صابون بزنید، این عمل باید خیلی شدید باشد و تمام قسمت‌های صورت را پر کف کنید حتی چشم را بسته و کف را به سختی به تمام صورت از پیشانی گرفته تا زیر گلو بمالید و بعد با آن نیم گرمی که در آن پنج درصد بوراکس ریخته‌اید بشویید (بوراکس پودری سفید رنگ می‌باشد که تشکیل شده  از کریستال‌های نرم بی رنگ است که به آسانی  در آب حل می‌شود). با این عمل چربی از بین می‌رود و پوست قدری نازک می‌شود و چنانچه بلافاصله به صورت آب میوه بمالید فورا جذب شده اثر می‌کند. بنابراین خوب است پس از شستشو مقداری آب میوه مخلوط با روغن بادام بمالید. اگر شیره نارگیل دارید بهتر آن است که این عمل را با آن انجام دهید.

پس از آنکه پوست را نازک کردید بهتر آن است که مستقیماً از میوه استفاده کنید، برای اینکار میوه را نازک ببرید. اگر این عمل را با رنده‌های مخصوص گوجه فرنگی انجام دهید فوق‌العاده بهتر خواهد بود. در هر حال سعی کنید ورق‌های بریده شده میوه بسیار نازک باشد.

اگر میوه شما هسته‌دار می‌باشد هسته آن را بردارید و این ورق‌های میوه را روی صورت بگذارید و سعی کنید تمام صورت خود را در زیر یک ورقه میوه مستور سازید و پس از یک ساعت آنها را بردارید و در این مدت دراز بکشید و استراحت کنید.

برای اینکه بدانید چه میوه‌ای را باید انتخاب کنید اینک صورت میوه‌هایی را که معمولا به کار می‌روند برای شما شرح می‌دهیم.

میوه‌هایی که ویتامین (ث) زیاد دارند برای جوان کردن چهره مفید می‌باشد. برای این منظور بیشتر از مرکبات مخصوصاً نارنج استفاده می کنند . گوجه فرنگی هم نافع است.

غیر از میوه‌جات برای جوان کردن چهره می توان از پوست فلفل دلمه ای استفاده کرد و در این مورد به نازک کردن صورت احتیاجی نیست فقط باید قبلا صورت را با صابون و آب گرم شست و بعد با پوستهای سبز فلفل دلمه ای که تخم فلفل را از میان آن برداشته‌اید صورت را مستور سازید و پس از یک ساعت برداشته کمی کرم بمالید.

خیار تازه پوست را نرم می‌کند و برای این کار خیارهای درشت انتخاب کنید و اگر آنرا از قد ورقه نمایید بهتر است. برای از بین بردن چین و چروک صورت هویج را انتخاب کنید زیرا هویج کلسترول پوست را از بین می‌برد. برای خوش آب و رنگ کردن صورت هندوانه قرمز زبر انتخاب کنید و چنانچه گل وسط آنرا که بدون هسته است بردارید بهتر است. برای سفید کردن و برطرف کردن سرخی و کک و مک لیوم اثر نیکو دارد.

انتهای پیام/4046/

نظر شما