شناسهٔ خبر: 32376766 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حسینی در گفتگو با خبرنگار آنا:

معرفی نکردن معاون فرهنگی و دانشجویی از دغدغه دانشجویان است

دبیرکانون هنر و رسانه دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: معرفی نکردن معاون فرهنگی و دانشجویی از دغدغه فعالان حوزه فرهنگی دانشگاه مذاهب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

سید علی حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: با توجه به نیازهای حس شده در فضای دانشگاه‌ها و با توجه به نیازهای روز جامعه، حمایت و تقویت دانشجویان در حوزه سواد رسانه‌ای و تقویت بنیه علمی دانشجویان در مبحث رسانه و فضای مجازی و فراهم آوردن فضای مناسب برای فعالیت‌های جمعی درزمینه رسانه و همچنین بهره‌مندی از توانایی دانشجویان در دانشگاه‌ها، کانون‌هایی تحت عناوین مختلف مثل هنر و رسانه یا فیلم و عکس و... در حوزه فعالیت‌ها و دغدغه‌ها و مسائل ذی‌ربط دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد.

وی بابیان این‌که معاونت فرهنگی و دانشجویی در تمامی برنامه‌ها در کنار این کانون بوده افزود: فعالیت‌های کانون‌ها باید بیش از این موردتوجه مسئولین قرار بگیرند، متأسفانه بعد از گذشت ۸ ماه از شروع سال تحصیلی هنوز معاونت فرهنگی و دانشجویی معارفه نشده و این معاونت به‌صورت سرپرستی اداره می‌شود و پست سازمانی مدیرکل فرهنگی نیز خالی مانده کهاین دغدغه فعالان حوزه فرهنگی دانشجویان است، درصورتی‌که دبیران انجمن لیست‌های خود را قبل از شروع مهرماه آماده کرده بودند که بعد از گذشت چند ماه همچنان برای دبیران حکم صادر نشده است.

حسینی ادامه داد:کانون هنر و رسانه دانشگاه مذاهب اسلامی همواره سعی داشته با بهره‌گیری از توانایی دانشجویان دانشگاه در جهت رشد و تعالی فضای هنری دانشگاه برنامه‌های مختلفی را برگزار کند و از ظرفیت این دانشجویان بهره ببرد، گفت: ازآنجایی‌که مشکلات امروزه جهان اسلام از عدم آگاهی و از عدم شناخت نشأت می‌گیرد، اهمیت رسانه جایی مشخص می‌شود که در شناساندن مذاهب مختلف به هم در جهت کاهش سوءتفاهم‌ها و شناختن مشکلات دینی فرهنگی به همدیگر می‌تواند مؤثر واقع بشود کانون هنر و رسانه دانشگاه مذاهب اسلامی نیز در همین جهت موظف به تولید محتوا و ارتقای سواد رسانه‌ای دانشجویان است.

دبیرکانون هنر و رسانه دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اقدامات کانون هنر و رسانه دانشگاه اظهار کرد: کمبود برنامه‌هایی برای همدلی و دورهمی‌های دانشجویی در دانشگاه به‌شدت حس می‌شد و بر این اساس در کانون هنر و رسانه دانشگاه مذاهب اسلامی تصمیم بر این شد تا با برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی اکران عمومی فیلم این خلأ رابین دانشجویان پرکرده و بدین منظور تاکنون هفت فیلم سینمایی در ژانرهای مختلف از سینمای ایران و جهان به اکران درآمد که خوشبختانه از سر لطف به بی‌بدیل دانشجویان با استقبال کم‌نظیر مواجه شدیم.

وی افزود: به‌عنوان‌مثال در اکران فیلم محمد رسول‌الله (ص) که مصادف با ایام مبعث نبی اکرم (ص) و هفته وحدت بود، در دانشگاه فضایی بی‌بدیل از همدلی بین برادران و خواهران مذاهب مختلف را شاهد بودیم که خاطره‌ای به‌یادماندنی از تماشای دسته‌جمعی فیلم برای تمامی دانشجویان بر جا گذاشت.

دانشجوی رشته فقه و حقوق دانشگاه مذاهب اسلامیگفت: از دیگر اقدامات کانون هنر و رسانه می‌توان به برگزاری کارگاه دوروزه فیلم‌سازی با تلفن همراه و همچنین دو جلسه نشست تخصصی نقد فیلم با حضور دانش‌آموختگان حوزه هنری و دانشجویان بین‌الملل هم اشاره کرد و همچنین هماهنگی‌های لازم برای تماشای ۳ تئاتر و بهره‌گیری از فضای هنری آن انجام‌شده است که امیدواریم با کمک‌های بیشتر معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تعدادشان رو به افزایش باشد.

وی ادامه داد: طبق رایزنی‌های انجام‌شده با معاونت رسانه بسیج دانشگاه، بلیت‌های حضور در جشنواره فیلم مقاومت تهیه و بین دانشجویان توزیع گردید. هم‌اکنون نیز دوره مقدماتی تا پیشرفته برنامه طراحی فتوشاپ در بین علاقه‌مندان در دانشگاه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/4108/

نظر شما