شناسهٔ خبر: 32376755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حجم خسارت‌ در مناطق سیل‌زده بسیار بالاست

نماینده مردم زنجان و طارم با بیان اینکه حجم خسارت‌ها در مناطق سیل‌زده بالاست و هنوز برآورد دقیقی از خسارت‌ها صورت نگرفته است، گفت: باید این خسارت‌ها به صورت دقیق برآورد و احصا شود.

صاحب‌خبر -

علی وقفچی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به وضعیت نامناسب مناطق سیل‌زده در استان خوزستان اظهار کرد: به دلیل بی‌تدبیری‌های صورت گرفته وضعیت در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی اصلا خوب نیست و خسارت‌های فراوانی به این بخش وارد شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل بی‌تدبیری‌هایی که در گذشته صورت گرفته و پیش‌بینی‌هایی که انجام نشده خسارت زیادی به بخش کشاورزی وارد شده است، گفت: 50 هزار هکتار از 200 هزار اراضی زیر آب رفته که شامل اراضی کشاورزی و باغی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از تاسیسات و مزارع کشاورزی و باغی دولتی دارای بیمه کشاورزی نیستند، افزود: خواسته ما از دولت این است که بیمه به این بخش‌ها اختصاص نیابد، چراکه انتظار از دولتمردان و مراکز دولتی این است که در زمینه بیمه پیشگام باشند.

*لزوم جابه‌جایی دام در خوزستان

وقفچی در ادامه با بیان اینکه دامداری‌ها و دام کشاورزان نیز آسیب دیده است و دام‌ها نیاز به علوفه دارند و امکان تغذیه دستی نیست، تصریح کرد: پیشنهاد من به استاندار و مسؤولان استان خوزستان این است که در این زمینه از دادن علوفه دستی خودداری و بحث جابه‌جایی دام‌ها در این زمینه پیش‌بینی و اجرایی شود، چراکه اقتصادی‌ترین روش هم همین است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 100 درصد مزارع کشاورزی در برخی مناطق سیل‌زده آسیب دیده و کاملا از بین رفته است، ادامه داد: خانه‌های بسیاری از کشاورزان و مردم در منطقه از بین رفته است که در این زمینه هم باید تلاش شود تا جایگزینی درستی انجام شود و اگر قرار است خانه‌ای از نو بنا شود در مناطقی ساخته شود که دیگر چنین خسارت‌هایی به بار نیاید.

وی با بیان اینکه حجم خسارت‌ها بالاست و هنوز برآورد دقیقی از خسارت‌ها صورت نگرفته است، گفت: باید این خسارت‌ها به صورت دقیق برآورد و احصا شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به خسارت‌های جلوگیری از ورود آب به این منطقه اشاره کرد و گفت: در زمان بارش‌ها سیلاب و در فصل تابستان ریزگردها خسارت‌های جبران ناپذیری در منطقه به بار می‌آورد که بعضا غیر قابل جبران است.

وقفچی با بیان اینکه آزادسازی آب به هورالعظیم  باعث می‌شود هورالعظیم جان بگیرد و شاهد حضور جانداران و پرندگان و آبزی‌ها در منطقه باشیم، تصریح کرد: بالاترین سود پر شدن هورالعظیم کاهش گرد و غبار و افزایش ذخایر ژنتیکی و گردشگری در منطقه است.

انتهای پیام/73002/ق40/

نظر شما