شناسهٔ خبر: 32376293 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رییس کمیته امداد امام خمینی:

خانه های مسکونی تا پایان سال به سیل زدگان تحویل داده خواهد شد

فتاح با بیان اینکه معاندان و جاهلان داخلی در شرایط سخت کشور به زخم مردم نمک نپاشند، گفت: تا پایان سال خانه های مسکونی به سیل زدگان تحویل داده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزای رسا، پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران به ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در مناطق سیل زده پرداخت و افزود: امروز 30 هزار خانواده تحت پوشش این کمیته در سیل دچار آسیب شده اند و ما باید 10 هزار واحد مسکونی احداث کرده و 20 هزار واحد خسارت دیده را تعمیر کنیم و به آن ها لوازم خانگی بدهیم.

وی ادامه داد: مردم تا هم اکنون 120 میلیارد تومان کمک کرده اند که 41 میلیارد نقدی و 79 میلیارد کالا بوده است؛ همچنین رهبر معظم انقلاب نیز 4 میلیارد تومان در زمینه سیل به این نهاد کمک کرده اند.

فتاح با اشاره به کمک های نقدی و غیر نقدی مجتمع اقتصادی و ستاد اجرای فرمان امام(ره) تأکید کرد: امروز ما شاهد افزایش اعتماد عمومی هستیم؛ ما برای احداث و تعمیر خانه های سیل زدگان و تهیه لوازم خانگی برای آن ها به هزار میلیارد تومان نیازمند هستیم.

وی افزود: دو برابر کردن سهم مستمری بگیران، اعطای 36 هزار سهمیه جدید به استان ها و تحت پوشش گرفتن 500 هزار خانواده جدید از جمله اقدامات ما در این زمینه بوده است؛ همه خانواده های تحت پوشش ما در کشور بیمه حوادث شده بودند و غرامت لازم به آنها پرداخت خواهد شد؛ ما برای سیل زدگان مبلغی بالغ بر 50 میلیارد تومان را از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در نظر گرفته ایم که به صورت وام به آن ها پرداخت خواهیم کرد.

فتاح با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای جبران همه خسارت های ناشی از سیل ابراز کرد: ما نیز در راستای اجرایی سازی این مطالبه رهبری سعی می کنیم همه خسارت ها را جبران کرده و همه لوازم مورد نیاز را برای جامعه هدف تهیه کنیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه همه خانه ها تا پایان سال به مردم تحویل داده خواهد شد، افزود: مردم نگران نباشند، زیرا ما تا پایان کنار آن ها خواهیم بود و به همه تعهدات خود عمل خواهیم کرد، زیرا این عمل به تعهد را در جریان زلزله کرمانشاه به اثبات رسانده ایم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه وام بلاعوض باید هرچه سریعتر به مردم سیل زده تحویل داده شود، گفت: باید با برخی سوء مدیریت ها و کم کاری ها برخورد های لازم صورت بگیرد، زیرا در خوزستان به آسانی با کمی مدیریت می توانستیم جلوی سیل را بگیریم؛ ما در خوزستان شاهد آسیب دیدن 5 هزار طرح اشتغال هستیم و اعلام می کنیم به آسیب دیدگان خارج از نوبت وام قرض الحسنه پرداخت خواهیم کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه معاندان و جاهلان داخلی نباید در شرایط سخت امروز به زخم مردم نمک پاشی کنند، گفت: این افراد راه به جایی نخواهند برد، زیرا همیشه در همه عرصه ها نقششان منفی بوده و شکست خورده اند؛ امروز ولایی ها و حزب اللهی ها به جای حرف زدن در حال کار کردن هستند و دوباره صحنه جبهه ها را برای ما تداعی کردند و از سیل و مصیبت صحنه های با افتخار و با عزت آفریدند.

وی در ادامه با اشاره به اقدام احمقانه آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سپاه عزیز بود، عزیزتر و محبوب تر شد؛ دشمن می خواهد با این کار کینه خود را از ولایت فقیه نشان بدهند.

فتاح با بیان اینکه وحدت و همبستگی ما زیر چتر ولایت فقیه  تحریم ها را شکست داده است، تصریح کرد: دشمن به وضوح نشان داد که قابل اعتماد نیست، زیرا در جریان سیل به کشورهای مختلف اجازه نداد حتی یک دلار و یک یورو به دستمان برسد؛ امروز  نظام اسلامی ما بیمه شده است و برای همین دشمن از دستمان عصبانی است./841/پ202/ق

نظر شما