شناسهٔ خبر: 32376170 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مناظره دو کاندید انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در استادیوم ورزشی این کشور

پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور فعلی اوکراین و ولادیمیر زلنسکی، دو کاندید انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای اولین مرتبه در مناظره جمعه شب که در وزرشگاه اصلی اوکراین برگزار می‌شود، مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، دو رقیب نامزد انتخابات ریاست جمهوری اوکراین برای اولین مرتبه در مناظره جمعه شب که در وزرشگاه اصلی اوکراین برگزار می‌شود، مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

قرار است این مناظره با حضور بیش از ۶۰ هزار نفر از مردم در داخل ورزشگاه و هزاران نیروی پلیس برای تامین و تقویت امنیت در اطراف محل برگزاری مناظره برگزار شود.

ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز شاهد مناظره انتخاباتی اوکراین است.

رئیس‌جمهور اوکراین پیش از برگزاری آخرین مناظره تلویزیونی با رقیب انتخاباتی خود خواستار اجتماع انبوهی از طرفدارانش در پایتخت این کشور شد.

پترو پوروشنکو در آخرین تلاش‌ها برای ماندن بر مسند قدرت، چند ساعت پیش از برگزاری مناظره تلویزیونی با ولودیمیر زلنکسی، رقیب سرسخت انتخاباتی که وی را به چالش کشیده است، حامیان خود را به خیابان‌ها کشاند.

پوروشنکوی ۵۳ ساله که در نظر سنجی‌ها از رقیب خود عقب افتاده است، پیش از آغاز مناظره با ولودیمیر زلنسکی، مجری برنامه‌های کمدی تلویزیونی اوکراین، از طرفداران خود خواست در حمایت از او در یک راهپیمایی چند هزار نفری شرکت کنند.

براساس گزارش ها، اجرای برنامه تلویزیونی که زلنسکی در آن نقش رئیس‌جمهور اوکراین در مبارزه با فساد را اجرا می‌کند سبب شهرت و محبوبیت فراوانی برای رقیب سرسخت پوروشنکو شده است.

مقامات پلیس اوکراین اعلام کردند، حضور هزاران نفر از حامیان دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خیابان‌ها، رفت و آمد در پایتخت این کشور را مختل کرده است.

پروشنکو خطاب به حامیان خود که در میدان نمادین کیف که محل اصلی تظاهرات مخالفان در ۲۰۱۴ بود، هشدار داد، پیروزی یکشنبه زلنسکی در انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند همکاری‌های نزدیک سیاسی و اقتصادی اوکراین را با اتحادیه اروپا مختل کند و به آن آسیب برساند.

وی ضمن ضعیف خواندن رقیب انتخاباتی خود تصریح کرد، زلنسکی نه تنها در رویداد الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در ۲۰۱۴ بلکه در راستای منافع مسکو تلاش‌هایی برای تقویت جدایی طلبان در مناطق شرقی اوکراین انجام داده است.

پوروشنکو با بیان اینکه روسیه خواستار بروز اغتشاش است افزود، ما هرگز تصور نمی‌کنیم مخالف ما عامل کرملین است، اما ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه همچنان به انسانی بی تجربه، ضعیف و ناتوان امید بسته است. رئیس‌جمهور اوکراین افزود ریاست جمهوری ۵ ساله کشوری با ۴۵ میلیون نفر جمعیت " نمایش کمدی" نیست که بتوان آن را متوقف یا خاموش کرد.

لیودمیلا سولوویکو، معلم ۵۶ ساله اوکراینی با حضور در اجتماع حامیان پوروشنکو از تلاش‌های رئیس‌جمهور برای بازکردن در‌های اروپا به سوی مردم این کشور قدردانی کرد که از جمله می‌توان به لغو روادید ورود شهروندان اوکراینی به اتحادیه اروپا اشاره کرد. زلنسکی ۴۱ ساله به جای راه اندازی پویش‌های سیاسی سنتی تلاش کرده است با سفر به مناطق مختلف اوکراین نمایش کمدی خود را اجرا کند.

وی در مصاحبه‌های کمیاب خود، ضمن حمایت بیشتر از مناسبات نزدیک با اتحادیه اروپا و ناتو بر اقدامات و تلاش‌های بیشتر جهت بازگرداندن دوباره شرق اوکراین به این کشور تاکید کرد.

این در حالی است که در دور اول انتخابات ­بر اساس آمار اعلام شده ولادیمیر زلنسکی با کسب ۳۰،۱ درصد و پترو پروشنکو با به دست آوردن ۱۷،۵ درصد از مجموع آرای ریخته شده به صندوق‌ها به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین راه یافتند.

یولا تیمشنکو با ۱۴ درصد آرا از گردونه رقابت انتخابات ریاست جمهوری اوکراین خارج شد.

دور اول هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اوکراین روز یازدهم فروردین برگزار شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما