شناسهٔ خبر: 32376109 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار با بروجردی؛

رئیس مجلس سوریه: روابط مستحکم با ایران مایه افتخار است

بغداد - ایرنا - رئیس مجلس ملی سوریه گفت: ملت ایران، ملتی بزرگ و پر افتخار است و ما از داشتن روابط مستحکم و حسنه با جمهوری اسلامی ایران بسیار خرسند و مفتخریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، 'حموده الصباغ' رئیس مجلس ملی سوریه جمعه شب در بغداد پایتخت عراق در دیدار 'علاء الدین بروجردی' نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سوریه و ایران در مبارزه با تروریسم شریک هم بودند و حالا هم امیدواریم در مرحله بازسازی خرابی های ناشی از تروریسم نیز شریک هم باشیم.
رئیس مجلس ملی سوریه افزود: امیدواریم ایران در بازسازی سوریه نیز مانند مرحله مبارزه با تروریسم، نقش مهمی ایفا کند.
الصباغ، اعمال تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران را از نظر دولت و ملت سوریه بی ارزش و بی اعتبار دانست و گفت: ما بر داشتن روابط مستحکم و نزدیک با ایران اصرار داریم.
وی با اشاره به دیگر اقدامات یکجانبه آمریکا گفت: گویی تاریخ تکرار می شود، دیروز انگلستان، فلسطین را به رژیم صهیونیستی بخشید امروز آمریکا می خواهد جولان را جزیی از اسرائیل قرار دهد.
الصباغ افزود: برغم این اقدامات، جهان بداند هم فلسطین روزی به آغوش جهان اسلام بر می گردد و هم جولان را به خاک سوریه باز خواهیم گرداند.
وی در بخش دیگری از سخنانش، روابط سوریه با ایران را بسیار ارزشمند دانست و گفت: هیچ کشوری مانند ایران به ما کمک نکرد و ما رهبر انقلاب و ملت ایران که همیشه در کنار ما هستند سپاسگزاریم.
رئیس مجلس ملی سوریه ابراز امیدواری کرد که بزودی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را در دمشق ملاقات کند.
وی گفت: بی صبرانه منتظر آقای لاریجانی هستیم چون او نماینده یک ملت بزرگ و پر افتخار است و مایه افتخار ما است که همیشه روابطمان با جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح است.
رئیس مجلس ملی سوریه خطاب به بروجردی که به نمایندگی از لاریجانی قرار است در نشست بین المجالس همسایگان عراق روز شنبه در بغداد شرکت کند، ابراز امیدواری کرد دو طرف در این نشست بتوانند مهمترین موضوعات و دغدغه های جهان اسلام و منطقه را مطرح کنند.
بروجردی نیز در این دیدار با تبریک پیروزی ملت و دولت سوریه بر تروریسم، اقدام آمریکا در برسمیت شناختن حاکمیت جعلی رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه را محکوم کرد.
وی گفت: اقدام ترامپ در مورد جولان اشغالی نشان داد توطئه هایی که علیه سوریه انجام می شود با مدیریت سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی و آمریکا است.
بروجردی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتکار 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان عراق برای برگزاری نشست بین المجالس کشورهای همسایگان عراق استقبال و آن را گام مهمی برای همبستگی بین کشورهای منطقه می داند.
'علاء الدین بروجردی' به نمایندگی از 'علی لاریجانی' رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در کنفرانس بین المجالس همسایگان عراق به بغداد سفر کرده است.
وی جمعه شب در دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق با شیخ 'همام حمودی' رئیس این تشکل عراقی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که 'هادی العامری' دبیرکل سازمان بدر و رئیس ائتلاف الفتح نیز در آن حضور داشت، حاضران در خصوص آخرین تحولات روابط دو کشور و مسائل منطقه گفت و گو کردند.
کنفرانس بین المجالس کشورهای همسایه عراق قرار است روز شنبه با حضور روسای مجالس همسایگان عراق شامل ایران، کویت، سعودی، اردن، سوریه و ترکیه برگزار شود.
خبرنگار ایرنا پیشتر از یک منبع مطلع کسب اطلاع کرد که علی لاریجانی پیشتر قرار بود در این نشست شرکت کند اما پاره ای برنامه های کاری مانع حضور وی در بغداد شد.
خاورم*2**380*

نظر شما