شناسهٔ خبر: 32375580 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با دستور کار نشست آينده مذاکرات آستانه؛

دیدار ­فرستاده ويژه پوتين با بشار اسد در دمشق

دو طرف در این دیدار تحقق نتایج مثبت و قابل انتظار مردم سوریه از مذاکرات آستانه به ویژه رهایی از تروریسم و بازگشت امنیت را ضروری دانستند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سانا؛ رئیس جمهور سوریه هیئت روسی از جمله فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و همچنین معاون وزیر امور خارجه روسیه را در دمشق به حضور پذیرفت. بشار اسد در دیدار با الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین به سوریه، سرگئی ورشنین معاون سرگئی لاوروف و هیئت همراه آنان درباره دستور کار نشست آینده مذاکرات سوریه در آستانه با میهمانان روسی خود گفتگو کرد.

هم بشار اسد و هم الکساندر لاورنتیف در این دیدار، جهت تحقق نتایج مثبت و قابل انتظار مردم سوریه از مذاکرات آستانه، به ویژه رهایی از آفت تروریسم و بازگشت امنیت و ثبات به تمام مناطق سوریه، تداوم ارتباط میان دو کشور را درباره مسائل و موضوعات مورد بحث در آستانه ضروری دانستند.
بشار اسد در گفتگو با هیئت روسی تاکید کرد، ضرورت دارد در این دوره از مذاکرات تلاش شود بر موانعی که می توانند در برابر اجرایی شدن توافقات سابق آستانه درباره ادلب مشکل ایجاد کنند غلبه شود، توافقاتی که در آن بر سرکوب گروههای تروریستی حاضر در ادلب که همچنان به حملاتشان علیه غیر نظامیان ساکن مناطق نزدیک ادامه می دهند، تاکید شد.
در مقابل لاورنتیف ابراز داشت، به اینکه مذاکرات آستانه می تواند موفقیت های بیشتری را در حوزه سرکوب تروریسم، روند سیاسی سوریه، کمیته اصلاح قانون اساسی و یا تعیین سرنوشت مفقودان و آوارگان به دنبال داشته باشد اطمینان خاطر دارد، این دستاوردها قادر خواهند بود به جنگ سوریه خاتمه دهند تا سوری ها به خانه و کاشانه خود بازگردند و بازسازی ویرانه هایی که تروریست ها برجای گذاشتند آغاز شود.
طرح های پیشنهادی درباره تبادل زندانیان و بازداشت شدگان، تعیین سرنوشت مفقودان و تلاش برای دستیابی به نتایج سریع تر در این پرونده های انسانی و اجتماعی از دیگر محورهای گفتگوی بشار اسد و هیئت روسی عنوان شده است.
در این دیدار سرلشکر علی مملوک رئیس دفتر امنیت ملی سوریه، ایمن سوسان معاون وزیر امور خارجه سوریه و سفیر روسیه در دمشق نیز حضور داشتند.

نظر شما