شناسهٔ خبر: 32374958 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش میزان از حواشی روز دوم جشنواره؛

اکران فیلم جدید نرگس آبیار در غیاب کارگردان/صف طولانی مخاطبان برای تماشای شبی که ماه شد

خبرگزاری میزان- دومین روز از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی آغاز شد که همچنان پردیس سینمایی چارسو به عنوان کاخ رسانه میزبان اهالی رسانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان دومین روز از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی آغاز شد که همچنان پردیس سینمایی چارسو به عنوان کاخ رسانه میزبان اهالی رسانه است.

روز دوم جشنواره جهانی فیلم فجر نسبت به روز نخست با ازدحام بیشتری از تماشاگران و اهالی رسانه روبرو بود و شاید بتوان دلیل آن را اکران پررنگ ۱۶ اثر از سینمای ایران دانست.

نرگس آبیار بزرگترین غایب جشنواره جهانی/صف طولانی مخاطبان برای تماشای شبی که ماه شد

اکران فیلم سینمایی مصائب شیرین دو برای دومین روز‌ پیاپی با استقبال پررنگ تری از سمت مخاطبان مواجه شد. اکران این فیلم بهانه ای بود تا رضا داوود نژاد بازیگر نقش اول این فیلم در کاخ رسانه حضور یافته و جلوی دوربین عکاسان قرار گیرد.

از جمله اتفاقات جالب شب دوم میتوان به صف طولانی تماشاگران برای تماشای فیلم شبی که ماه کامل شب اشاره کرد به نحوی که با توجه به محدودیت در ظرفیت سالن عده زیادی پشت درب های بسته ایستادند. البته نرگس آبیار کارگردان این فیلم به دلیل حضور در میان داور بخشی دیگر به عنوان داور در این اکران غایب بود.

نرگس آبیار بزرگترین غایب جشنواره جهانی/صف طولانی مخاطبان برای تماشای شبی که ماه شد

حلمی یحیی رییس تلویزیون ملی اندونزی با بیان این که با تاریخ و فرهنگ ایران آشنا است، گفت: سینمای ایران را خوب می شناسم و می دانم که موفق به دریافت ۲ جایزه اسکار شده است به همین دلیل امیدوارم بتوانیم با این کشور در زمینه خرید و فروش فیلم همکاری هایی داشته باشیم.

وی با اشاره به جلسه ای که جمعه روز ۳۰ فروردین ماه با رضا میرکریمی دبیر سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در کاخ جشنواره داشته است، اظهار کرد: ما هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم اما صحبت هایی در جلسه با ایشان مطرح شد و امیدواریم بتوانیم تصمیمات مهمی را در این زمینه اتخاذ کنیم.
رییس تلویزیون ملی اندونزی در پایان بیان کرد: طی روزهای آینده جلساتی هم با حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی و عبدالعلی علی‌عسکری رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت و شاید در این جلسات به توافقاتی در زمینه خرید و فروش فیلم دست یابیم.

نرگس آبیار بزرگترین غایب جشنواره جهانی/صف طولانی مخاطبان برای تماشای شبی که ماه شد

میلاد صدرعاملی کارگردان فیلم سینمایی «سونامی» که در بخش بازار سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد، بیان کرد: پخش‌کننده این فیلم مشخص شده و ما به دنبال عرضه خارجی اثر هستیم.

وی با اشاره به استقبال مهمانان خارجی از جشنواره جهانی فیلم فجر افزود: به نظر می رسد تفکیک بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر تاثیرگذار بوده است و مهمانان خارجی خوبی به ایران می آیند مثلا در دوره سی و هفتم، بیش از ۲۵۰ مهمان خارجی حضور دارند و ماحصل فعالیت یکسال گذشته سینمای ایران را می بینند.

انتهای پیام/

نظر شما